لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۰۹

نماینده مجلس سیامک و باقر نمازی را «ژنرال آمریکا در عرصه نفوذ» خواند


ابوالفضل ابوترابی٬ دبیر دوم کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ایران، باقر نمازی را «ژنرال آمریکا در عرصه نفوذ» خوانده و یکی از اتهامات او را تلاش برای «جلوگیری از ازدیاد نسل» در ایران اعلام کرد.

آقای ابوترابی روز جمعه، ۳۰ مهر، در گفت‌و‌گویی که با وب‌سایت «خانه ملت» داشت از باقر و سیامک نمازی به عنوان «ژنرال‌های بزرگ آمریکا در عرصه نفوذ» به ایران نام برد.

سیامک نمازی، از مدیران یک کمپانی نفتی، و باقر نمازی، پدر وی، هفته جاری به اتهام همکاری با «دولت متخاصم آمریکا»٬ هر یک به ده سال زندان در ایران محکوم شدند.

به گفته ابوالفضل ابوترابی، این دو نفر در عرصه‌های مختلف در کشور فعال بوده و از نیرو‌های «بسیار مهم سیستم ایالات متحده» بوده‌اند که «خوشبختانه با تدبیر و اقدامات اطلاعات سپاه پاسداران دستگیر شدند.»

این نماینده مجلس در ادامه پرونده نمازی‌ها را «بسیار مهم» دانسته و در اظهار نظری غیرمعمول محمدباقر نمازی را «تئوریسین موضوع کاهش جمعیت، جلوگیری از ازدیاد نسل و زاد و ولد در ایران» توصیف کرد.

در حالی که وزارت خارجه آمریکا صدور حکم بازداشت این دو ایرانی‌ـ‌آمریکایی را «ناعادلانه» دانسته و خواستار آزادی آنها شده٬ مقام‌های جمهوری اسلامی گفته‌اند که دخالت‌های آمریکا و اظهارات «مداخله‌جویانه» این کشور را نمی‌پذیرند.

موج جدید بازداشت ایرانیان دوتابعیتی در ایران پس از امضای توافق‌نامه هسته‌ای «برجام» از سوی سپاه پاسداران و قوه قضائیه افزایش قابل توجهی داشته و اتهام بسیاری از افراد بازداشت شده نیز مشارکت در پروژه «نفوذ» اعلام شده است.

این واژه‌ بیانگر مفهومی است که می‌توان علی خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی، را مبتکر آن دانست.

آقای خامنه‌ای پس از امضای این توافق‌نامه اتمی در مورد فراهم شدن زمینه «نفوذ» در جمهوری اسلامی هشدار داد و همین مسئله بلافاصله به بستری برای موج جدید بازداشت‌ها و حمله به دولت تبدیل شد.

آقای خامنه‌ای در سال ۱۳۹۱ نیز سیاست تنظیم خانواده و «تحدید نسل» را اشتباه خوانده و در سال ۹۲ بار دیگر در مورد خطر پیری جمعیت در کشور هشدار داد و گفت که ایران باید کشوری ۱۵۰ میلیونی باشد.

او سپس در اردیبهشت‌ ۱۳۹۳ «سیاست‌های کلی جمعیت» کشور را به روسای قوای سه‌گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ کرد.

رهبر جمهوری اسلامی در ابلاغيه خود جمعيت کشور را يک مقوله مهم در «اقتدار ملی» توصيف کرده و گفته بود که بايد کاهش نرخ رشد جمعيت و نرخ باروری در سال‌های گذشته جبران شود.

محمدجواد فاضل لنکرانی٬ رئیس مرکز فقهی «ائمه اطهار»، هم روز جمعه در این باره گفت که «عقیم‌سازی نسل‌ها توسط رژیم صهیونیستی در کشورهای جهان سوم در حال پیگیری است.»

آقای فاضل لنکرانی افزود: «باید مسئولان بهداشت کشور در کنار هدایت‌های بهداشتی به این مسائل و دستکاری ژنتیکی هم توجه داشته باشند.»

وی اضافه کرد: «قرص و داروهایی که از کشورهای دیگر وارد می‌شود می‌تواند نمونه‌ای از عقیم‌سازی نسل‌ها باشد.»

XS
SM
MD
LG