لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۲۲

حداد عادل: کاندیدای اصولگرایان در انتخابات هنوز مشخص نیست


محمدباقر قالیباف، علی‌اکبر ولایتی، سعید جلیلی و غلامعلی حدادعادل، کاندیداهای اصولگرایان در انتخابات گذشته ریاست جمهوری بودند.
محمدباقر قالیباف، علی‌اکبر ولایتی، سعید جلیلی و غلامعلی حدادعادل، کاندیداهای اصولگرایان در انتخابات گذشته ریاست جمهوری بودند.

دو تن از شخصیت‌های جناح اصولگرا در ایران گفته‌اند که کاندیدای نهایی این جریان در انتخابات ریاست جمهوری آینده هنوز مشخص نیست.

غلامعلی حدادعادل، کاندیدای انتخابات گذشته ریاست جمهوری و مشاور ویژه رهبر جمهوری اسلامی، یکشنبه ۳۰ آبان گفته که «در بین اصولگرایان هنوز به گزینه مشخصی به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست ‌جمهوری سال آینده نرسیده‌ایم» اما افزوده است: «البته هنوز برای این کار زمان داریم».

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آقای حدادعادل حمایت برخی اصولگرایان از حسن روحانی در انتخابات آینده را رد نکرده اما گفته که «تمام تلاش ما برای ایجاد وحدت بین اصولگرایان است».

محمدرضا میرتاج‌الدینی، نایب رئیس سابق مجلس و یکی از معاونان محمود احمدی‌نژاد در دوران ریاست جمهوری نیز گفته که اصولگرایان هنوز بحث روی «افراد و مصادیق» را در «شورای عالی» شروع نکرده‌اند.

آقای میرتاج‌الدینی به سایت انتخاب گفته است: «ما هم با وحدت گفتمان وارد حوزه انتخابات می‌شویم.. دوم وحدت کاندیدایی است یعنی در نهایت به کاندیدایی اصلی می‌رسیم. این راهبرد مورد قبول قاطبه طیف‌های اصولگرایان است».

او با انتقاد از عملکرد کاندیداهای اصولگرا در انتخابات گذشته ریاست جمهوری، افزوده است: «در انتخابات سال ۹۲ آقای ولایتی در مناظره‌ها آقای جلیلی را نقض می‌کردند و می‌گفتند شما در مذاکرات [هسته‌ای] عملکرد درستی نداشتید یا کاندیداهای دیگر هم نسبت به مواضع یکدیگر هم‌افزایی نداشتند و همدیگر را به چالش می‌کشیدند».

معاون محمود احمدی‌نژاد در دوران ریاست جمهوری گفته که در انتخابات آینده «آنچه در جبهه اصولگرا هدف‌گذاری شده این است که کاندیدای اصلی مشخص باشد و همه در جهت تقویت او بيايند».

محمدباقر قالیباف، علی‌اکبر ولایتی، سعید جلیلی و غلامعلی حدادعادل، کاندیداهای عمده اصولگرایان در انتخابات گذشته ریاست جمهوری بودند.

محمدرضا عارف و حسن روحانی هم از حمایت اصلاح‌طلبان برخوردار بودند که در نهایت با کنار رفتن عارف، حمایت این جریان به سوی روحانی رفت.

انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری ایران، ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ برگزار می‌شود.

XS
SM
MD
LG