لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۴۵

علم‌الهدی هر گونه ارتباط با لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد را رد کرد


احمد علم‌الهدی، نماینده آیت‌الله خامنه‌ای در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد، در بیانیه‌ای هر گونه ارتباط خود با لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد را رد کرد و با اشاره به بخشی از نامه آقای مطهری به حسن روحانی، تهدید کرد که حق شکایت از او را برای خود محفوظ می‌داند.

آقای علم‌الهدی در این بیانیه که شامگاه یکشنبه ۳۰ آبان در وب‌سایت رسمی او منتشر شده، بدون نام بردن از نایب رئیس مجلس و تنها با اشاره به بخشی از نامه آقای مطهری به حسن روحانی، تأکید کرده که او « اصلا به چنین سخنرانی و مراسمی توجهی نداشته است».

آقای مطهری در نامه خود به حسن روحانی رئیس‌جمهور به لغو «داعش‌گونه» سخنرانی خود در مشهد اعتراض کرده بود و این پرسش‌ها را مطرح کرده که «حاکم در استان خراسان رضوی استاندار است یا دادستان و امام جمعه؟ نیروی انتظامی تحت فرمان استاندار است یا دادستان؟ و اساساً ورود دادستان در این گونه موارد بر چه اساسی است؟»

او همچنین ابراز امیدواری کرده بود که نامه‌ای که دادستان مشهد برای لغو سخنرانی به آن استناد کرده، از سوی آقای علم‌الهدی نباشد.

ساعاتی پس از انتشار این نامه، آقای علم‌الهدی در بیانیه خود در این زمینه، به همین بخش از نامه علی مطهری اشاره کرده، و از اینکه «شخصی در جایگاه هیئت رئیسه مجلس» قرار دارد، از «قدرتی که بواسطه برقراری مردمسالاری دینی در این کشور از مردم به امانت گرفته» استفاده می‌کند و رئیس‌جمهور را «برای کشف علل انحلال سخنرانی‌اش تهدید می‌کند»، ابراز تأسف کرده است.

او گفته است آقای مطهری در نامه خود به رئیس جمهور، به دنبال القا آن بوده که «آیت‌الله علم‌الهدی جلوی سخنرانی‌اش را گرفته است».

آقای علم‌الهدی همچنین تهدید کرده که «حق را دارد علیه شخص مفتری اقدام قضایی کند و در صورت عدم جبران تشویش اذهان عمومی توسط این شخص، اقدام خواهد شد».

لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد تا کنون بازتاب‌های مختلفی داشته و همزمان با تشکیل هیئتی در وزارت کشور برای بررسی دلایل لغو این سخنرانی، استانداری خراسان رضوی از تغییر فرماندار مشهد خبر داده است.

آقای علم‌الهدی که از چهره‌های تندروی اصولگراست و بلافاصله پس از درگذشت عباس واعظ طبسی به عنوان نماینده رهبر جمهوری اسلامی در خراسان رضوی معرفی شد، در ماه‌های اخیر بیش از هر چیز به واسطه مخالفت‌های بی‌پرده‌اش با برگزاری کنسرت‌های موسیقی در مشهد، در صدر خبرها بود.

موضوعی که پس از موضع‌گیری‌های رودرروی مقام‌های دولتی و قضایی، سرانجام زمینه‌ساز کناره‌گیری علی جنتی شد.

تأکید احمد علم‌الهدی بر عدم برگزاری کنسرت‌های موسیقی واکنش شدید حسن روحانی را در پی داشت و او تأکید کرد که «هر کسی صبح بلند شد و یک تریبونی یافت که نمی‌تواند قانونگذاری کند. وزیر ما هم نباید تبعیت کند و باید تابع قانون باشد».

در همان زمان بیش از ۳۰ نماینده مجلس، از جمله علی مطهری، هم در تذکری کتبی به علی جنتی گفته بودند که نباید مشهد در مورد فعالیت‌های فرهنگی مستثنی باشد.

XS
SM
MD
LG