لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۲۸

مشاور ترامپ: رییس‌جمهوری منتخب قصد پیگیری پرونده کلینتون را ندارد


کلیان کانوی، از مشاوران نزدیک دونالد ترامپ
کلیان کانوی، از مشاوران نزدیک دونالد ترامپ

یکی از مشاوران دونالد ترامپ اعلام کرد که رییس‌جمهوری منتخب آمریکا قصد پیگیری پرونده مربوط به ای‌میل‌های شخصی هیلاری کلینتون و بنیاد کلینتون را ندارد.

این اظهارات در حالی است که دونالد ترامپ در مبارزه‌های انتخاباتی خود وعده داد بود که اگر رییس‌جمهور شود، هیلاری کلینتون را به خاطر استفاده از ای‌میل شخصی‌اش برای مسائل کاری و محرمانه به زندان خواهند انداخت.

کلیان کانوی، یکی از مشاوران نزدیک ترامپ در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «ام‌‌اس‌ان‌بی‌سی» اظهار داشت که «رییس‌جمهوری منتخب....تمایلی به پیگیری این اتهامات ندارد....»

دونالد ترامپ در مناظره دوم خود با کلینتون در ماه اکتبر صریحا گفته بود که به دادستان کل آمریکا دستور خواهد داد تا ای‌میل‌های کلینتون را در دوران تصدی وزارت امور خارجه بررسی کند.

کلینتون هم در پاسخ به ترامپ گفت: «جای بسی خوشوقتی است که کسی با وجنات دونالد ترامپ در کشور ما مجری قانون نیست».

ترامپ هم در پاسخ هیلاری گفت: «به خاطر اینکه تو در زندان خواهی بود».

کلیان کانوی مشاور ترامپ در مصاحبه‌اش گفته است: هیلاری کلینتون باید «این حقیقت را دریابد که اکثریت آمریکایی‌ها او را صادق و راستگو نمی‌دانند».

خانم کانوی در ادامه گفت: «اما اگر دونالد ترامپ بتواند به تغییر رفتار کلینتون کمک کند، اقدامی مفید خواهد بود».

وی افزود: «دونالد ترامپ الان درباره چیزهای خیلی زیادی فکر می‌کند و دارد برای ریاست‌جمهوی ایالات متحده آماده می‌شود، و چیزی‌هایی که رنگ و بوی انتخاباتی دارد در فکر او نیست».

هیلاری کلینتون باخت خود در انتخابات را به گردن جیمز کومی رییس آف‌بی‌ای انداخته است. آقای کومی کمتر از دو هفته به انتخابات پرونده ای‌میل‌های هیلاری کلینتون را دوباره به جریان انداخت ولی دو روز قبل از انتخابات اعلام کرد که موضوع تازه‌ای در این ای‌میل‌ها پیدا نشده است.

XS
SM
MD
LG