لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۳۹

«حدود ۴۰ ایرانی» در حمله انتحاری داعش در شهر حله عراق کشته شدند


نیروهای عراقی در محل انفجار در شهر حله
نیروهای عراقی در محل انفجار در شهر حله

مقام‌های ایرانی می گویند، در جریان حمله انتحاری گروه حکومت اسلامی، داعش،به یک پمپ بنزین در شهر حله و در جاده بین کربلا و بغداد در مسیر بازگشت زائران ایرانی مراسم اربعین، در حدود ۴۰ ایرانی کشته شده اند.

به گزارش رویترز در این حمله دست کم ۱۰۰ نفر کشته شده اند که اکثر آنها زائران ایرانی هستند.

طبق این گزارش، منابع پلیس عراق اعلام کرده اند که یک خودروی بمبگذاری شده در یک پمپ بنزین در شهر حله در روز پنجشنبه منفجر شده است و این انفجار ناشی از عملیات انتحاری بوده است.

به گزارش رویترز، گروه حکومت اسلامی مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

در همین زمینه، خبرگزاری صدا و سیمابه نقل از منابع بیمارستانی حله و نیز منابع کنسولی ایران اعلام کرده است درحدود چهل تن از کشته‌های انفجار روز پنجشنبه حله ایرانی هستند.

یک مقام بیمارستانی در حله گفته است که جسد ۵۹ تن از کشته های روز پنجشنبه سالم است اما ۱۵جسد متلاشی شده اند که کار شناساسی آنها را سخت کرده است.

علی اصغر احمدی،دبیر کل جمعیت هلال احمرایران نیز در این زمینه به ایرنا گفته است: سوختگی شدید کشته شدگان «حادثه تروریستی در نزدیکی کربلا مانع از شناسایی هویت آنها شده است.»

علی اصغر احمدی همچنین در خصوص زخمی‌های ایرانی این حادثه نیز اظهار کرد: ۳۰ ایرانی در این حادثه مجروح شده اند که پنج نفر آنها در بیمارستان منطقه شوملی و ۲۵ نفر دیگر در بیمارستان شهر حله بستری شده اند.

میرمسعود حسینیان، کنسول ایران درکربلا به ایرنا گفته است: در این اقدام تروریستی با توجه به اینکه در محل پمپ بنزین بوده، دو اتوبوس و تعدای مینی‌بوس و چند دستگاه خودروی شخصی به طول کامل از بین رفته‌ است.

وی افزود: از ابتدای این حادثه، نیروهای امدادی و امنیتی در منطقه حضور دارند و تیمی از کنسولگری ایران به همراه نیروهای هلال احمر در کربلا و استانداری و پلیس بابل در محل حادثه حاضرند.

روز ۱۶ آبان نیز در یک انفجار در سامرای عراق هشت ایرانی کشته شده و نزدیک به ۱۰۰ ایرانی مجروح شده بودند.

مسئولیت انفجار سامرا را نیز گروه حکومت اسلامی، داعش، بر عهده گرفته است.

در سال‌های اخیر تعداد زیادی از ایرانیان برای برگزاری مراسم سوگواری محرم و صفر، به ویژه در ایام اربعین، به کربلا می‌روند، و حضور در اماکن مقدس شیعه در دیگر شهرها از جمله سامرا، کاظمین و نجف هم از برنامه‌های جانبی زائران ایرانی در سفر به عراق است.

XS
SM
MD
LG