لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۴۸

صادقی: حضور دو وزیر در مجلس برای پاسخ به پرسش درباره حسابهای قوه قضاییه 


صادق لاریجانی
صادق لاریجانی

محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، روز پنجشنبه ۱۱ آذرماه گفته است، وزرای دادگستری و اقتصاد برای پاسخ به پرسش نمایندگان درباره حسابهای بانکی قوه قضاییه درکمیسیونهای مجلس حاضر خواهند شد.

محمود صادقی در توییتر خود نوشته است: «طبق آیین نامه داخلی مجلس وزیردادگستری و وزیر اقتصاد ظرف دو هفته آینده بایدبرای پاسخ به سؤال درباره حسابهای بانکی قوه قضائیه در مجلس حاضرشوند.»

طی هفته‌های اخیر،گزارش هایی درباره حساب‌های بانکی متعلق به صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه در ایران منتشر شده است. طبق این گزارش ها، موجودی این حساب‌ها صدها میلیارد تومان و سود ماهانه آنها میلیاردها تومان اعلام شده است.

به دنبال انتشار این اخبار ، محمود صادقی هم از رئیس قوه قضاییه درخواست کرده بود در واکنش به گزارش‌ها از حساب‌های شخصی او، گزارشی از این حساب‌ها را برای شفاف‌سازی ارائه کند.

اما به دنبال این پیگیری محمود صادقی ، رییس قوه قضاییه از رییس مجلس و رییس جمهوری ایران انتقاد کرد که چرا از وی در برابرچنین «تهمت‌هایی»دفاع نکرده‌اند.

پس از واکنش صادق لاریجانی، نیروهای امنیتی کوشیدند تا محمود صادقی را بازداشت کنند.

«حضور وزیر دادگستری در ۲۱ آذرماه»

محمود صادقی همچنین در توییتر خود نوشته است: «وزیر دادگستری بعدازظهر روز یکشنبه ۲۱ آذر برای پاسخ به سؤال نمایندگان درباره حسابهای بانکی قوه قضاییه درکمیسیون حقوقی و قضایی حاضر خواهد شد.»

این نماینده مجلس اضافه کرده است:«تاریخ حضور وزیر اقتصاد برای پاسخ به سؤال درباره حسابهای بانکی قوه قضاییه احتمالا ۲۳ آذر خواهد بود.»

محمود صادقی که روز سه شنبه در دادسرای فرهنگ و رسانه حضور یافته و پس از بازپرسی با قرار کفالت آزاد شد، می گوید یکی از اتهامات وی طرح سئوال درباره حساب‌های بانکی رئیس قوه قضاییه بوده است.

این نماینده مجلس با اشاره به حضور خود در دادسرا به ایلنا گفته بود: «در این جلسه بنده درمورد پرونده‌های شکایت نماینده کاشان و بورسیه‌ها، اظهارنظر درباره یاشار سلطانی و همچنین نطق دو دقیقه‌ای اخیر در صحن علنی مجلس که در آن با اشاره به اظهارنظر رسمی وزیر اقتصاد از او خواستار توضیح درباره حساب‌های بانکی رییس قوه قضاییه شده بودم، تفهیم‌اتهام شدم.»

گزارش منتشر شده در خصوص حساب‌های بانکی رییس قوه قضاییه حاکی است که سود بانکی این حساب‌ها «سالانه ۲۵۰ میلیارد تومان است که رقمی در حدود ۲۰ میلیارد تومان ماهانه، به وی پرداخت شده است.»

محمود صادقی در صحن مجلس گفته بود: کدام موازین شرعی وجود دارد که باید این وجوه تصرف و سود حاصله را تملک کند. از رئیس قوه قضائیه تقاضا دارم برای جلوگیری از سوء‌استفاده بیگانگان و شفاف شدن موضوعات، گزارشی از عملکرد این حسابها در طی پنجساله اخیر را ارائه دهد.

XS
SM
MD
LG