لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۰۶

جایزه ۱۰۰ هزار یورویی دادستانی آلمان برای بازداشت «انیس عامری»


انیس عامری، مظنون تونسی حمله برلین.
انیس عامری، مظنون تونسی حمله برلین.

دادستانی آلمان، روز چهارشنبه اول دی، با انتشار دو عکس از «انیس عامری»، مظنون تونسی حمله برلین، جایزه ای به مبلغ ۱۰۰ هزار یورو برای یافتن او تعیین کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه،‌ مقام‌های آلمانی با اعلام نام و تصویر این جوان تونسی گفته‌اند که او ۲۴ سال دارد و به عنوان مظنونِ احتمالی، تحت نظر بوده است.

دادستانی آلمان، انیس عامری را مسلح و خطرناک توصیف کرد و گفت که او تابستان سال گذشته وارد آلمان شد و تقاضای پناهندگی کرد اما این تقاضا در ماه ژوئن سال جاری رد شد. این در حالیست که روزنامه «زود دویچه» چاپ آلمان گزارش داده بود که وی اجازه اقامت موقت در این کشور را پیدا کرده بود.

به نوشته خبرگزاری فرانسه به نقل از دادستانی آلمان، اخراج انیس عامری به علت مشکلات اداری و عدم شناسایی‌اش در تونس انجام نشده بود و بر پایه گزارش‌ها، دولت تونس روز چهارشنبه مدارک مربوطه را برای اخراج وی از آلمان، ارائه کرده است.

انیس عامری متهم است که شامگاه دوشنبه با راندن یک کامیون در یک بازارچه کریسمس در برلین،‌۱۲ تن را کشت و ۴۸ تن را مجروح کرد.

توماس دمایتزیره، وزیر کشور آلمان اعلام کرده حال ۱۴ تن از ۲۴ فردی که در بیمارستان بستری هستند، وخیم است و بین مرگ و زندگی دست و پا می‌زنند.

شبکه «اعماق» وابسته به گروه حکومت اسلامی – داعش – روز سه شنبه سی ام آذر، در بیانیه‌ای اعلام کرد که «یک سرباز داعش» عملیات برلین را انجام داده و شهروندان کشورهای «ائتلاف» را هدف قرار داده است.

با آنکه آلمان یکی از کشورهای عضو ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در مبارزه با این گروه در عراق و سوریه است، اما هنوز مدارکی مبنی بر تأیید ادعای سایت اعماق بدست نیامده است.

در این میان، به گزارش خبرگزاری رویترز، روزنامه آلمانی «راینیشه پست» خبر داد که ماموران پلیس که در پی بازداشت این جوان تونسی هستند، یک مرکز پناهندگان در شهر «امریک»، در غرب آلمان و در نزدیکی مرز هلند، را بازرسی کرده اند.

XS
SM
MD
LG