لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۸

ترامپ در واکنش به اتهام حملات سایبری روسیه: باید اول به اطمینان کامل رسید


آقای ترامپ و همسرش در فلوریدا
آقای ترامپ و همسرش در فلوریدا

رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا، بار دیگر به اتهام‌های واردشده از طرف دولت و سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده در مورد حملات سایبری روسیه به آمریکا و کارزار انتخاباتی آن واکنش نشان داده است. او می‌گوید «من می‌خواهم آن‌ها در این مورد به اطمینان کامل برسند».

|برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید|

دونالد ترامپ، ۱۱ دی ماه، در آستانه سال نوی میلادی، در جمع خبرنگاران در فلوریدا، در مورد اتهام‌های وارد شده از سوی نهادهای اطلاعاتی آمریکا در مورد حملات سایبری روسیه، گفته است «من می‌خواهم آن‌ها به اطمینان برسند. چون این اتهام‌ها خیلی جدی‌اند».

او با اشاره به موضوع اتهام‌های وارد شده در دولت جرج بوش به وجود «جنگ‌افزارهای کشتار جمعی در عراق» -که در نهایت به حمله به آن کشور انجامید- گفته است «اگر به [قضیه] جنگ‌افزارهای کشتار جمعی نگاه کنید، می‌بینید که [نتیجه] فاجعه‌بار بود و آن‌ها در اشتباه بودند. در نتیجه می‌خواهم آن‌ها [در این مورد] به اطمینان کامل برسند».

به گزارش رویترز، ای‌بی‌سی و وب‌سایت «هیل» رئیس‌جمهوری منتخب ایالات متحده سپس افزوده است «فکر می‌کنم اگر آن‌ها اطمینان ندارند، (زدن این اتهام‌ها) عادلانه نیست. و من خیلی چیزها در مورد هک‌‌کردن می‌دانم. هک‌کردن کار خیلی سختی‌ست که ردش را پیدا کنی. در نتیجه ممکن است کار فرد دیگری باشد».

آقای ترامپ سپس افزوده است «در ضمن من چیز‌هایی می‌دانم که مردم ما نمی‌دانند، درنتیجه نمی‌شود مطمئن بود».

به گزارش رویترز او در پاسخ به اطلاعاتی که از آن سخن گفته، اظهار داشته «سه‌شنبه یا چهارشنبه در جریان قرار می‌گیرید».

رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا جزئیات بیشتری ارائه نکرده‌است.

دولت ایالات متحده به تازگی به اقداماتی در مقابل آن‌چه «دخالت سایبری» روسیه در کارزار انتخابات آمریکا می‌نامد، دست زده‌است. از جمله این اقدامات اخراج شماری از دیپلمات‌های روس، وضع تحریم‌های جدید یا بستن دو ساختمان روسیه در نیویورک و مریلند است. شماری از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه آمریکا از این اقدامات حمایت کرده‌اند.

دولت دمکرات آمریکا و شماری از قانون‌گذاران جمهوری خواه ایالات متحده می‌گویند «دخالت‌های سایبری روسیه» به سود ترامپ و به ضرر هیلاری کلینتون، رقیب او بوده‌است.

دولت روسیه همواره اتهام انجام حملات سایبری و دخالت‌های مجازی در روند انتخابات آمریکا را رد کرده‌است. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری آن کشور، گفته است «دمکرات‌ها که در همه جبهه‌ها بازنده شده‌اند تلاش می‌کنند مقصران را در جایی دیگر پیدا کنند».

دونالد ترامپ، نیز پیش از این، طرح موضوع دخالت‌های سایبری را را فرافکنی دمکرات‌ها برای توجیه شکست انتخاباتی خود توصیف کرده بود. او همچنین گفته گزارش‌های نهادهای اطلاعاتی آمریکا را باور نمی‌کند.

۴۵مین رئیس‌جمهوری آمریکا از ۲۰ ژانویه، ۲۰ روز دیگر، هدایت دولت ایالات متحده را در دست خواهد گرفت.

XS
SM
MD
LG