لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۱۸

پوشش زنده نخستین نشست خبری دونالد ترامپ

نخستین نشست خبری دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری منتخب آمریکا با روزنامه‌نگاران در حال برگزاری است. مهم‌ترین مباحث مطرح شده در این نشست خبری در ادامه همین پوشش زنده، در حال بروز رسانی است.

رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا در توضیح توئیت امروز خود گفت: باعث شرمساری بود که نهادهای امنیتی آمریکا اجازه دادند تا اخبار و اطلاعات جعلی منتشر شود و این تنها می توانست در آلمان نازی اتفاق بیفتد که نیفتاد.

ترامپ: مکزیک باید هزینه احداث دیوار مرزی را به آمریکا بپردازد.

رئیس‌جمهوری آمریکا: خروج کارخانه‌ها از آمریکا دیگر اتفاق نخواهد افتاد.

دونالد ترامپ تاکید کرد به محض ورود به کاخ سفید با مکزیک بر سر آغاز ساخت دیوار در مرزهای این کشور با ایالات متحده، مذاکره خواهد کرد و کارهای ساختمانی این دیوار به سرعت آغاز خواهدشد.

رئیس‌جمهوری آمریکا به شرکت‌های آمریکایی که همچنان قصد دارند در بیرون از مرزهای کشور سرمایه‌گذاری کنند و به گفته او تصمیم دارند تا مشاغل آمریکایی را از بین ببرند هشدار داد که مرزها و کنترل‌های مرزی تقویت خواهد شد و آن شرکت‌ها در آینده باید عوارض و مالیاتی سنگینی بپردازند.

به گفته رئیس جمهوری منتخب آمریکا، برنامه اوباما کر، بیمه‌های درمانی اوباما را کنار خواهیم گذاشت. او برنامه جایگزینی خود را ارزان‌تر و به مراتب، کارآمدتر توصیف کرد.

سال ۲۰۱۷ میلادی برای برنامه مراقبت‌های درمانی، می تواند سالی فاجعه بار باشد. راحت‌ترین کار این است که این برنامه خود به خود نابود شود اما به محض تایید وزرا، برنامه جایگزینی را در دستور کار خواهیم داشت.

به گفته آقای ترامپ، برنامه‌های اوباما برای بیمه‌های درمانی، اوباما کر، یک فاجعه بود.

دونالد ترامپ از عملکرد رکس تیلرسون، نامزد او برای دست گرفتن مسوولیت وزارت خارجه، در شرکت نفتی اگزون موبیل، دفاع کرد.

دونالد ترامپ، اسناد طبقه‌بندی شده منتشره را «تقلبی» خواند.

بیشتر

XS
SM
MD
LG