لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۵۸

پوشش زنده نخستین نشست خبری دونالد ترامپ

نخستین نشست خبری دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری منتخب آمریکا با روزنامه‌نگاران در حال برگزاری است. مهم‌ترین مباحث مطرح شده در این نشست خبری در ادامه همین پوشش زنده، در حال بروز رسانی است.

دونالد ترامپ، نشست خبری خود را با انتقاد از عملکرد برخی از رسانه‌ها آغاز کرد که اخیرا خبرهای بی اساسی را در مورد وی منتشر کردند. وی از بسیاری از رسانه ها که در این مدت با او مهربان نبودند ولی این خبرها را منتشر نکردند قدردانی کرد. رئیس جمهور منتخب افزود «من احترام زیادی برای آزادی رسانه‌ها قائل هستم.»

رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا از تصمیم شرکت خودروسازی فورد، مبنی بر انصراف از سرمایه‌گذاری در مکزیک و بازشگت به خاک آمریکا استقبال کرد و در عین حال ابراز امیدواری کرد تا دیگر خودروساز آمریکایی، جنرال موتورز نیز تصمیم‌هایی مشابه با فورد اتخاذ کند.

به گفته آقای ترامپ، روحیه تازه‌ای برای ایجاد مشاغل جدید در میان همکاران او وجود دارد. او خود را بهترین «کارآفرینی» نامید که تاکنون آفریده شده است.

دونالد ترامپ، بخشی از برنامه‌های خود را ترمیم وضعیت و رفاه کهنه سربازان اعلام کرد و ایجاد شغل برای آنها را از جمله برنامه‌ها و اولویت‌های خود دانست.

نخستین نشست خبری دونالد ترامپ پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در محل برج ترامپ در شهر نیویورک برگزار می‌شود.

نخستین پرسش خبرنگاران از رئیس جمهوری منتخب آمریکا درباره دخالت سایبری روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بود. او ضمن تایید اینکه این حملات از سوی روسیه صورت گرفته است، تاکید کرد که در سال های گذشته کشورهای دیگری از جمله چین نیز حملات و اخلا‌لگری‌های سایبری علیه آمریکا را رهبری کرده‌اند

دونالد ترامپ، آنچه را منتشر شده باعث شرمساری همگان خواند و در عین حال تاکید کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز این اخبار را نادرست خوانده و تکذیب کرده است.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا گفت: اگر پوتین، دونالد ترامپ را دوست دارد این یک مزیت است، روسیه می تواند ما را در مقابله با داعش کمک کند.

دونالد ترامپ ابراز امیدواری کرد بتواند رابطه خوبی با پوتین داشته باشد.

دونالد ترامپ: من هیچ دادوستد شخصی با روسیه ندارم و به این کشور هیچ‌گونه بدهی ندارم.

بیشتر

XS
SM
MD
LG