لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۳۵

ترامپ: تا ۹۰ روز آینده گزارش کاملی از هک ایمیل‌ها ارائه می‌شود


دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده، وعده داد که تا سه ماه آینده گزارش کاملی درباره ماجرای هک ایمیل‌های حزب دموکرات آمریکا به مردم این کشور ارائه خواهد کرد.

آقای ترامپ روز جمعه ۲۴ دی در توییت‌های پیاپی خود به گزارش‌های اخیری که عنوان می‌کنند روسیه اطلاعات قابل بهره‌برداری از او در اختیار دارد واکنش نشان داد و آنها را «جعلی» خواند.

وی نوشت که این گزارش‌ها ساخته و پرداخته «عاملان فاسد سیاسی، هم دموکرات‌ و هم جمهوری‌خواه» است در حالی که «روسیه نیز گفته که چنین چیزی صحت ندارد».

رئیس جمهور منتخب آمریکا سپس می‌نویسد که «احتمالا نهادهای امنیتی با وجود این که می‌دانستند هیچ سندی وجود ندارد و نخواهد داشت، [این گزارش‌ها] را منتشر کرده‌اند».

رسانه‌هایی مانند رویترز و آسوشیتدپرس روز سه‌شنبه گزارش‌هایی را به نقل از مقامات آمریکا منتشر کردند با این مضمون که روسیه اطلاعاتی شخصی و اقتصادی از دونالد ترامپ جمع‌آوری کرده که می‌تواند او را رسوا سازد و از این نظر قابل بهره‌برداری هستند.

روسیه اما این گزارش‌ها را تکذیب کرده و آنها را «دروغ» خوانده است. ترامپ نیز همان روز این گزارش‌ها را «جوسازی سیاسی» علیه خود نامیده بود.

آقای ترامپ در ادامه توییت‌های روز جمعه خود با اشاره به ماجرای هک ایمیل‌های حزب دموکرات آمریکا می‌نویسد که به مردم آمریکا تا ۹۰ روز آینده گزارش کاملی دراین‌باره ارائه خواهد کرد.

ارزیابی نهادهای اطلاعاتی آمریکا که در روزهای اخیر منتشر شده است نشان می‌دهد که روسیه با انجام حملات سایبری به آمریکا در صدد تاثیرگذاری بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در این کشور به سود دونالد ترامپ بوده است.

آقای ترامپ نخست مسئله هک ایمیل‌ها توسط روسیه را رد می‌کرد اما روز چهارشنبه در جریان یک نشست خبری «احتمال دست داشتن روسیه در این حملات سایبری» را پذیرفت.

XS
SM
MD
LG