لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۰

موحدی کرمانی: برای انتخابات ریاست جمهوری باید نزدیک‌ترین گزینه به رهبری را پیدا کنیم


محمدعلی موحدی کرمانی،
محمدعلی موحدی کرمانی،

محمدعلی موحدی کرمانی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز، با اشاره به نقش شورای نگهبان در انتخابات آینده ریاست جمهوری ایران به اصولگرایان توصیه کرده است که می‌بایست «نزدیک‌ترین» گزینه به رهبر جمهوری اسلامی را برای این انتخابات پیدا کنند.

به گزارش روز شنبه ایسنا، محمدعلی موحدی کرمانی که در نخستین نشست شورای استانی «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» سخنرانی می‌کرد، اظهار داشت: «ما باید بگردیم و نزدیک‌ترین گزینه به رهبری را از نظر ثبات، روحیات، بینش، شجاعت، بی‌اعتنایی به دنیا و ساده زیستی و عدل پیدا کنیم.»

«جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» تشکل اصولگرایی که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ایران تشکیل شده است و ریاست هیات مؤسس آن را محمد حسین رحیمیان، نماینده سابق رهبر ایران در بنیاد شهید، برعهده دارد.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در ادامه گفته است: «شورای محترم نگهبان حداقل صلاحیت را لحاظ می‌کند، اما ما باید دنبال حداکثر صلاحیت باشیم. ما باید بگردیم.»

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تصریح کرده است: «نمی‌خواهیم‌ کسی رییس جمهور شود که نسبت به پول‌های غارت شده بیت‌المال بی‌تفاوت باشد بلکه می‌خواهیم کسی انتخاب شود که پول‌ها را به بیت المال برگرداند و جلوی سوءاستفاده‌ها و رانت خواری‌ها را بگیرد.»

محمدعلی موحدی کرمانی همراه با محمد یزدی و محمدتقی مصباح یزدی، سه روحانی محوری تشکل «شورای ائتلاف اصولگرایان» برای انتخابات مجلس دهم و خبرگان رهبری پنجم در سال گذشته بود.

در حالی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز خواستار انتخاب «گزینه نزدیک» به رهبری در انتخابات آینده توسط اصولگرایان شده است که رییس جمهور سابق که به دیدگاه‌های «نزدیک» با رهبر داشته در دور دوم ریاست جمهوری خود با رهبر دچار اختلاف شد.

به گزارش تسنیم در نخستین نشست شوراهای استانی «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» ۳۶۲ نفر از اعضای شوراهای استانی و اعضای هیئت مؤسس این جبهه حضور داشته‌اند.

محمدحسین رحیمیان، رئیس هیئت مؤسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب نیز در نشست روز پنجشنبه این جبهه گفته بود: «طی این سال‌ها شاهدیم دولتهایی آمده‌اند اما برخلاف ادعای خود درعمل مطالبات رهبر انقلاب بر زمین مانده و کشور با مشکلات جدی روبه‌روست.»

به گزارش تسنیم وی اضافه کرده بود: «تفرقه و تشتت نباید تکرار شود و راه‌حلی نداریم جز آنکه زیر یک چ‌تر قرار گیریم. این جبهه با گسترش در سراسر کشور تلاش می‌کند تا مردم حس کنند این جریان هدفی جز خدمتگزاری به مردم و نظام ندارد. توجه به نسل سومی‌ها از اولویت‌های ماست و باید تلاش کنیم نقش برجسته آنان مورد غفلت قرار نگیرد.»

اصولگرایان در تلاشند تا بر سر نامزد اصلی خود برای رقابت با حسن روحانی، رییس جمهوری فعلی به توافق برسند. طی ماه‌های اخیر گمانه زنی‌های مختلفی در این زمینه مطرح شده است ولی تاکنون نامزد نهایی اصولگرایان مشخص نشده است.

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میاندوره‌ای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۹ اردیبهشت ماه سال۱۳۹۶ برگزار می‌شود.

XS
SM
MD
LG