لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۰۶

پلاسکو، روز هفتم: «امید یافتن پیکر جان‌باختگان کم‌رنگ می‌شود»


بنا بر گزارش‌ها از ساختمان پلاسکو، در حالی‌که کم‌تر از ۲۰ درصد از آوار باقی مانده، «درجه حرارت بسیار بالا» است و «لایه‌های گداخته آهن» همچنان دیده می‌شود. خبرگزاری مهر می‌گوید امیدها برای یافتن پیکر جان‌باختگان رو به کاهش است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا عملیات جست‌وجو در محل «با توجه به درجه حرارت بسیار بالای زیر آوار» در هفتیمن روز ادامه دارد.

خبرگزاری مهر نیز بامداد ۶ بهمن از برداشته‌شدن ۸۵ درصد آوار خبر داده و در عین حال افزوده‌است «با هر بار خاک‌برداری تجهیزات مکانیکی، لایه‌ای از گداخته آهن از زیر آوار بیرون کشیده می‌شود. حجم فلزات ذوب شده در زیر آوار خارج از حد تصور است و با این شرایط لحظه‌به‌لحظه امیدها برای یافتن پیکر» جان‌باختگان اعم از آتش‌نشانان و شهروندان دیگر «کم‌رنگ‌تر می‌شود».

در حال حاضر هنوز میان آوارها آتش نهفته وجود دارد.

جلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی نیز گفته است هم‌قطاران او در تلاش هستند، عملیات آواربرداری را تا فردا، پنج‌شنبه، به پایان برسانند. آقای ملکی همچنین اظهار داشته «اما به دلیل پیچیده بودن کار، اگر این اتفاق محقق نشد، تصمیم جدیدی اتخاذ خواهد شد». این مقام آتش‌نشانی مشخص نکرده تصمیم احتمالی دیگر چه خواهد بود.

خبرگزاری مهر می‌گوید «پیش‌بینی» می‌شود که امدادگران تا فردا به پیکر جان‌باختگان برسند.

همزمان پزشک قانونی ایران اعلاکرده هویت شـش پیکری که از زیر آوار بیرون کشیده‌شده، مشخص شده‌است. سه آتش‌نشان جان‌باخته، آقایان بهنام میرزاخانی، علی امینی و فریدون علی‌تبار معرفی شده‌اند و سه شهروند دیگر آقایان حیدر پهلوانی، جواد حسینقلی‌زاده و محمود محسنی. بنا بر برآوردهای اولیه و با شمار کسانی که هویت آن‌ها مشخص شده، هنوز از وضعیت تقریبا، یا، دست‌کم ۲۰ نفر دیگر خبری در دست نیست.

ساختمان ۵۰ ساله پلاسکو بامداد پنج‌شنبه گذشته آتش گرفت، و ساعتی بعد در حالی‌که امدادگران و آتش‌نشانان در اطراف و داخل آن مشغول کمک‌رسانی و خاموش کردن حریق بودند، فرو ریخت.

XS
SM
MD
LG