لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۲۳

تخریب صدها خانه در پی وقوع سیل در شش استان ایران


بر اساس گزارش‌ها، وقوع سیل در شش استان ایران منجر به وارد شدن خسارت فراوان، از جمله تخریب پل‌ها، جاده‌ها، تاسیسات آب و برق و همچنین تخریب ۸۵۰ خانه در استان سیستان و بلوچستان و مرگ یک زن ۶۰ ساله شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، رئیس سازمان مدیریت بحران ایران روز پنج‌شنبه، هفتم بهمن‌ماه، خبر داد که در روزهای گذشته ١٤٩ شهر و روستا در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، خراسان جنوبی و خراسان رضوی درگیر سیل و آبگرفتگی بوده‌اند.

مرتضی سلیمی، رئیس این سازمان، اعلام کرد که در این حوادث بیش از چهار هزار حادثه‌دیده «اسکان اضطراری» یافته و ۷۳ خودرو از مسیر سیلاب خارج شده است.

در همین حال روزنامه شرق خبر داد که سیل هفته اخیر در جنوب سیستان‌ و بلوچستان خسارت‌های زیادی به بار آورده است.

به گفته این روزنامه، با وجود این خسارت‌ها، بارش ١٦٤ میلی‌متر باران در روزهای گذشته باعث خوشحالی ساکنان این مناطق شده که در ده سال گذشته خشک‌سالی و بی‌آبی را تجربه کرده اند.

ریزش سقف صد منزل در شهرستان خاش از جمله خسارات سیل بوده و در همین حال رضا اربابی، مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان، خبر داد که یک زن ۶۰ ساله در پی بارندگی شدید و ریزش سقف خانه‌اش کشته شده است.

همچنین، به گفته خبرگزاری ایرنا، بر اثر جاری شدن سیل در استان سیستان و بلوچستان بیش از ۸۵۰ خانه در روستاهای شهرستان های مهرستان، سیب و سوران، سراوان و خاش دچار خسارت شده اند.

در همین حال در شبکه های اجتماعی عکس‌هایی از خسارات سیل در استان سیستان و بلوچستان از جمله تخریب چند پل و جاده منتشر شده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، ایجاد سیل‌بند در ایرانشهر در کاهش خسارات سیل تاثیر داشته است.

رسانه‌های ایران گزارش‌هایی نیز از امدادرسانی به پنج استان دیگر منتشر کرده‌اند. بر اساس این گزارش‌ها، شدت سیل در این استان‌ها کمتر از استان سیستان و بلوچستان بوده است.

در ماه‌های گذشته نیز وقوع سیل در استان‌های ایران باعث کشته شدن چندین نفر شده است.

XS
SM
MD
LG