لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۲۷

وزارت خارجه ایران با صدور ویزا برای تیم کشتی آمریکا موافقت کرد


وزارت خارجه ایران اعلام کرد که به دلیل دستور قاضی فدرال برای جلوگیری موقت از اجرای فرمان منع ورود شهروندان هفت کشور به ایالات متحده و درخواست اتحادیه جهانی کشتی، با صدور ویزا برای تیم کشتی آمریکا موافقت کرده است.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران روز یکشنبه ۱۷ بهمن خبر داد که این وزارتخانه به دلیل توقف اجرای «محدودیت‌های تبعیض‌آمیز» علیه ورود شهروندان ایرانی به آمریکا بر اساس حکم قاضی فدرال این کشور، با صدور ویزا برای تیم کشتی آمریکا موافقت کرد.

آقای قاسمی درخواست رییس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران و رییس اتحادیه جهانی کشتی را از جمله دیگر دلایل تصمیم جدید وزارت خارجه ایران اعلام کرد.

مسابقات جام جهانی کشتی در روزهای ۲۸ و ۲۹ بهمن ماه در کرمانشاه برگزار می‌شود.

وزارت خارجه ایران روز ۱۵ بهمن اعلام کرده بود که به تلافی دستور منع موقت ورود شهروندان ایرانی به آمریکا، به تیم ملی کشتی آزاد این کشور برای شرکت در مسابقات جام جهانی کرمانشاه ویزا نخواهد داد.

با این حال رسول خادم، رییس فدراسیون کشتی ایران، در نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان خواستار تجدیدنظر در این تصمیم شده بود.

علی مطهری نایب رییس مجلس نیز در توئیتر خود به این تصمیم وزارت خارجه اعتراض کرده بود.

بیش از ۷۰ استاد دانشگاه صنعتی شریف نیز در نامه‌ای به رییس‌جمهوری ایران، خواستار پرهیز از واکنش به فرمان منع موقت ورود به آمریکا و در عین‌ حال تسهیل صدور روادید برای شهروندان ایالات متحده شده‌اند.

قاضی فدرال جیمز روبارت در ایالت واشینگتن آمریکا، موقتا دستور اجرایی رییس جمهوری آمریکا مبنی بر منع موقت ورود شهروندان هفت کشور از جمله ایران را در سراسر آمریکا متوقف کرده است، اما دونالد ترامپ در واکنش به این حکم گفته‌ که «این به‌ اصطلاح قاضی» نظر «مضحکی» داده و این حکم «لغو خواهد شد».

تاکنون ۱۶ بار تیم‌های کشتی آمریکا در مسابقات مختلف به میزبانی ایران در شهرهایی نظیر تهران، بندرعباس و سنندج حضور پیدا کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG