لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۰۴

هشدار یک مسئول: هیچ‌گونه اطلاعاتی از ۲۵۶ برج در تهران وجود ندارد


«مشکل اصلی در عدم اجرای کامل قوانین مقررات‌ ملی و کنترل‌ ساختمان در فرآیند ساخت و ساز» است.
«مشکل اصلی در عدم اجرای کامل قوانین مقررات‌ ملی و کنترل‌ ساختمان در فرآیند ساخت و ساز» است.

پیروز حناچی، دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران می‌گوید «۲۵۶ برج در تهران وجود دارند که هیچگونه اطلاعاتی از آنها در شهرداری تهران موجود نیست و اگر در یکی از آنها بنا به هر دلیلی، اتفاقی همچون حادثه پلاسکو رخ دهد، به فاجعه‌ای در شهر تهران مبدل خواهد شد».

به گزارش خبرگزاری ایسنا، آقای حناچی چهارشنبه ۲۰ بهمن گفته که گزارشی در حال تدوین نهایی است که نشان‌دهنده بی‌اطلاعی از وضعیت این تعداد برج در تهران است.

به گفته او این «۲۵۶ برج عموماً در مناطق شمال تهران و در معابری کم‌عرض واقع شده‌اند و امکان کمک‌رسانی به آنها با امکانات موجود بسیار مشکل است».

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران افزوده است: «ساختمان پلاسکو مقاومت قابل ‌قبولی در برابر آتش داشت اما به علت آنکه فاقد سیستم اعلام و اطفای حریق در ساختمان بود، فروریخت. بسیاری از ساختمان‌های بلند موجود متاسفانه وضعیتی مشابه پلاسکو دارند که باید در این زمینه راهکارهای لازم اندیشیده شود».

به گفته آقای حناچی، مشکل اصلی در این زمینه «عدم اجرای کامل قوانین مقررات‌ ملی و کنترل‌ ساختمان در فرآیند ساخت و ساز» است.

ساختمان مشهور پلاسکوی تهران که مرکز عمده‌ فروشی پوشاک بود، روز ۳۰ دی دچار آتش‌سوزی شد و پس از چند ساعت در برابر چشمان حیرت‌زده مردم و دوربین‌های خبرنگاران فروریخت.

در جریان این حادثه دست‌کم ۱۶ آتش‌نشان و چهار شهروند کشته و چند تن دیگر ناپدید شدند.

هشدار دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران درباره احتمال وقوع حوادث دیگری مانند پلاسکو برای ده‌ها برج در تهران، در حالی بیان می‌شود که کارشناسان و حتی تعدادی از مقام‌ها سال‌هاست که درباره یک فاجعه در پایتخت در صورت وقوع زلزله هشدار می‌دهند.

XS
SM
MD
LG