لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۵۲

نیکی هیلی: آمریکا از راه‌حل تشکیل دو کشور اسرائیل و فلسطین حمایت می کند


نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد
نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد،روز پنج شنبه ۲۸ بهمن گفته است، ایالات متحده «کاملا»از راه حل تشکیل دو کشور مستقل اسرائیل و فلسطین در کنار یکدیگر حمایت می کند و هر کسی غیر از این فکر کند، در اشتباه است.

به گزارش آسوشیتدپرس، نیکی هیلی به خبرنگاران گفته است، ما در حال ارزیابی همه گزینه‌های ممکن هستیم تا ببینیم چگونه می توانیم دو طرف را پای میز مذاکره بنشانیم؟ به چه چیزی احتیاج است که آنها بر سر آن توافق داشته باشند؟

در حالی نماینده آمریکا در سازمان ملل می گوید، کشورش از راه حل تشکیل دو کشور حمایت می کند که روز گذشته دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا گفته بود: من به هر دو (طرح تشکیل) دو کشور و یک کشور نگاه می کنم، و طرحی را ترجیح می دهم که هر دو طرف به آن تمایل داشته باشند. من می توانم با هریک از دو طرح کنار بیایم.

شماری از رسانه ها روز گذشته از اظهارات دونالد ترامپ به مثابه کنار گذاشتن سیاست حمایت از راه حل تشکیل دو کشور توسط آمریکا یاد کرده بودند.

با این حال نیکی هیلی روز پنجشنبه با اشاره به این که اسرائیل و فلسطینی‌ها باید راه حل برای این مساله را ارائه کنند، تصریح کرده است: کاملا از راه تشکیل دو کشور حمایت می کنیم.

نیکی هیلی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا آمریکا تعهدات خود در چارچوب قطعنامه شورای امنیت برای تشکیل دو کشور را اجرا خواهد کرد، گفته است: این را بدانید که آمریکا از راه حل تشکیل دو کشور حمایت می کند و هرگز خللی در این خواست به وجود نیامده است.

در همین زمینه ساعاتی پیشتر در روز پنجشنبه آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، و دبیرکل اتحادیه عرب بیانیه‌ای مشتر ک درحمایت از راه حل تشکیل دو کشوراسرائیل و فلسطین صادر کرده و گفته اند: راه حل تشکیل دو کشور ، تنها راه حل جامعه برای مساله فلسطینی‌ها است.

رویترز می گوید، بریتانیا و فرانسه حمایت خود از راه حل تشکیل دو کشور برای حل مناقشه اسرائیل و فلسطین اعلام کرده اند.

ماتیو ریکرافت، نماینده بریتانیا در سازمان ملل متحد گفته است: بریتانیا همچنان باور دارد که تشکیل دو کشور بهترین راه حل برای صلح در خاور میانه است.

XS
SM
MD
LG