لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۴۵

مایک پنس برای شرکت در کنفرانس امنیتی وارد مونیخ شد


مایک پنس،معاون رئیس جمهوری آمریکا، روز جمعه برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ و دیدار با شماری از رهبران کشورها و مقام‌های بین المللی وارد این شهر شده است. این نخستین سفر وی به عنوان معاون دونالد ترامپ به خارج از آمریکا است.

به گزارش آسوشیتدپرس،مایک پنس در این سفر خواهد کوشید تا نگرانی‌ها درخصوص تعهدات آمریکا به سازمان پیمان آتلانیتک شمالی، ناتو، و اتحادیه اروپا را کاهش دهد. وی همچنین قرار است یکشنبه و دوشنبه به بروکسل سفر کند و بامقام‌های ناتو و اتحادیه اروپا دیدار کند.

این گزارش می افزاید، در حالی این سفر صورت می گیرد که کشورهای اروپایی نسبت اقدامات تهاجمی روسیه و همچنین ابهام‌ها در خصوص سیاست‌های دونالد ترامپ درقبال ولادیمیر پوتین نگرانی‌ها را دامن زده است.

مایک پنس قرار است روز شنبه در کنفرانس امنیتی مونیخ سخنرانی کندسپس با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان دیدار کند.

معاون اول رییس جمهوری آمریکا همچنین روز شنبه با روسای جمهوری عراق وافغانستان دیدار خواهد کرد.

پنجاه و سومین کنفرانس امنیتی مونیخ میزبان مقامات عالی بسیاری از کشورها و سازمان‌های بین‌المللی است و بر موضوعاتی همچون آینده ناتو، نظم جهانی، تروریسم و افراط‌گرایی و جنگ در سوریه و اوکراین تمرکز دارد.

جان مک کین: دولت ترامپ دچار سردرگمی است

در همین حال سناتور جان مک کین ، از چهره های شاخص حزب جمهوری خواه،که برای حضور در کنفرانس امنیتی مونیخ در این شهر به سر می برد گفته است،شواهد نشان می دهد که کاخ سفید دچار سردرگمی است.

به گزارش فکس نیوز، سناتور جان مک کین در سخنرانی خود در کنفرانس مونیخ تاکید کرده است، کناره گیری ژنرال مایکل فلین، مشاور امنیت ملی آمریکا در طول هفته گذشته،نشان می دهدکه دولت دونالد ترامپ «از بسیاری جهات دچار سردرگمی است» و هنوز کارهای بسیار زیادی برای انجام دارد.

مایکل فلین، مشاور امنیت ملی رییس‌جمهوری آمریکا، هفته‌ها پس از گزارش رسانه‌های آمریکایی مبنی بر تماس‌های با سفیر روسیه در واشینگتن در دوره انتقالی سرانجام روز دوشنبه از مقام خود استعفاء کرد.

آقای فلین متهم شده است در زمانی که دولت باراک اوباما بر سر کار بوده است بدون داشتن مسوولیتی، با سفیر روسیه در واشینگتن دیدار و درباره تحریم‌های آمریکا علیه مسکو و احتمال کاهش آنها با وی گفت‌وگو کرده است.

وی همچنین متهم است که اطلاعات نادرستی درباره تماس‌های خود به معاون رییس‌جمهوری و سایر مقام‌های دولت ترامپ داده است.

مایکل فلین در نامه استعفایش اذعان کرده که در فاصله بین دوره انتقالی دولت ترامپ با دولت گذشته تماس‌های متعددی با سرگئی کیسلیاک سفیر روسیه در آمریکا داشته و در دیدار با مایک پنس، معاون اول رییس‌جمهوری اطلاعات «ناقصی» در خصوص محتوای این تماس‌ها ارائه کرده است.

XS
SM
MD
LG