لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۲۸

دیدار رهبر حزب راست‌گرای آلمان با اعضای ارشد حزب حاکم در دومای روسیه


فراوکه پتری
فراوکه پتری

فراوکه پتری، رهبر حزب «آلترناتیو برای آلمان»، که حزبی ملی‌گرا به‌شمار می‌رود، در سفری به مسکو، با نمایندگان دومای روسیه، از جمله اعضای ارشد حزب «روسیه متحد» دیدار کرده‌است.

دیدارهای خانم پتری و نمایندگان دومای روسیه در اوایل این هفته انجام شده، اما دفتر حزب او روز دوشنبه دوم اسفند ماه در این مورد بیانیه‌ای صادر کرده‌است.

فراوکه پتری، در کنار یورگ مویتن، از رهبران حزب «آلترناتیو برای آلمان» است که نزدیک به چهار سال پیش تاسیس شد. این تشکل محافظه‌کار از احزاب عمده یورو و یا سخت‌گیری در برابر ورود مهاجران و پناهجویان در اروپا است و در سال گذشته میلادی در اعلامیه‌ای در مورد برنامه‌های انتخاباتی خود، اسلام را «ناسازگار» با معیارها و ارزش‌های غربی توصیف کرده بود.

بنا بر بیانیه دفتر پتری، او به مسکو دعوت شده بود و در دیدار با ویاچسلاو وولدین، رئیس دومای روسیه، از سیاستمداران نزدیک به پوتین، در مورد «همکاری‌ها» میان طرف‌ها گفت‌وگو کرده‌است. جزئیات بیشتری در این بیانیه ارائه نشده‌است.

در بیانیه‌ای از طرف دوما آمده‌است که دیدارها در برگیرنده «گفت‌وگو در مورد همکاری‌های حزبی و توسعه تماس‌ها میان شاخه‌های جوانان» بود.

حزب «روسیه متحد» حزب صاحب اکثریت در دومای روسیه و متحد اصلی دولت آن کشور است.

در دیدار با خانم پتری، ولادیمیر ژیرینفسکی و لئونید اسلوتسکی، رهبران حزب «لیبرال‌دمکرات» نیز شرکت داشتند. این حزب یک تشکیل شدیدا راست‌گرا در فدراسیون روسیه است و آقای ژیرینفسکی، رهبر آن، به داشتن عقاید موسوم به «بازگشت به امپراطوری» روسیه، شهره‌ است.

دیدار رهبر «آلترناتیو برای آلمان» و رهبران احزاب راست‌گرا و متحد ولادیمیر پوتین، در حالی انجام شده که مقام‌های برلین به‌تازگی در مورد «دخالت‌های» مسکو در انتخابات پیش‌روی آلمان هشدار داده‌اند. اتهامی که دولت مسکو آن را رد کرده‌است.

پیش از این، کرملین اقدام به گسترش روابط با یک حزب راست‌گرای دیگر اروپا، «جبهه ملی» فرانسه کرده بود. وزارت خارجه فرانسه نیز در مورد دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آن کشور، به مسکو، هشدار داده است. کرملین این اتهام را نیز رد کرده‌است.

XS
SM
MD
LG