لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۴

قالیباف: مسئولانی که انجام وظیفه نکرده‌اند منتقد شهرداری شده‌اند


محمد‌باقر قالیباف و شهر‌داری تهران در ماه‌های گذشته با انتقاد‌ گسترده حامیان دولت و اصلاح‌طلبان مواجه بوده است.
محمد‌باقر قالیباف و شهر‌داری تهران در ماه‌های گذشته با انتقاد‌ گسترده حامیان دولت و اصلاح‌طلبان مواجه بوده است.

محمدباقر قالیباف٬ شهردار تهران، می‌گوید افرادی که در چند دهه گذشته اداره کشور را برعهده داشته و «انجام وظیفه» نکرده‌اند٬ در حال حاضر مشغول «انتقاد غیرمنصفانه» از شهرداری هستند.

به گزارش «باشگاه خبرنگاران جوان»٬ آقای قالیباف روز شنبه، ۱۴ اسفند، در مراسم بهره‌برداری از ۲۹ پروژه شهرداری تهران از عده‌ای سخن به میان آورد که «بی‌انصافی می‌کنند و منصفانه نقدها را انجام نمی‌دهند.»

وی گفت که این دسته از منتقدان بر این عقیده‌اند که «شهرداری تهران صد جا را خراب می‌کند تا یک اتوبان بسازد»٬ اما آنها «به کارهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری فرهنگی و اجتماعی توجه نکرده‌اند.»

قالیباف گروهی از این منتقدان را کسانی معرفی کرد که در «چند دهه بر سازمان‌ها مدیریت کرده٬ اما انجام وظیفه نکرده‌اند، اما امروز در جایگاهی نشسته‌اند و از شهرداری تهران انتقادات غیرمنصفانه می‌کنند.»

شهردار تهران نامی از این افراد نبرد٬ اما در حال حاضر اصلی‌ترین منتقدان وی در ایران را گروهی از حامیان دولت حسن روحانی و جریان اصلاح‌طلب تشکیل می‌دهند که در ماه‌های اخیر انتقاد‌های تندی از او کرده‌اند.

محمد‌باقر قالیباف و شهر‌داری تهران در ماه‌های گذشته بر سر پرونده واگذاری «املاک نجومی»٬ حادثه ریزش ساختمان «پلاسکو» و «استخدام‌های نجومی» با انتقاد‌ گسترده حامیان دولت و اصلاح‌طلبان مواجه بوده است.

آن ‌طور که گزارش شده شهرداری تهران طی سال‌های ۹۰ تا ۹۲ حدود چهار هزار و ۲۰۰ نفر از وابستگان به مداحان و مقام‎های کشوری و لشکری را به صورت مازاد جذب شرکت بهره‎برداری مترو تهران کرده است.

بر اساس این گزارش‌ها به نقل از سازمان بازرسی کل کشور، «۴۰ نفر از افراد استخدام شده در سال ۹۱ و ۹۲ بیش از ۴۰ سال سن داشته و ۳۰ درصد از کسانی که جذب مترو تهران شدند، زیر پنجم ابتدایی یا بی‎سواد بوده‌اند.»

از قالیباف به عنوان یکی از نامزد‌‌های احتمالی محافظه‌کاران در رقابت با حسن روحانی در انتخابات آینده ریاست جمهوری در سال ۹۶ نام برده می‌شود که به واسطه تعلق به جریان محافظه‌کاری در ایران همواره مورد نقد جریان‌های اصلاح‌طلب بوده است.

با این حال برخی از منتقدان٬ وی را به استفاده از امکانات شهرداری برای فعالیت‌های سیاسی و نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری متهم می‌کنند.

شهردار تهران هم در سخنرانی‌اش٬ بی‌ آن که نامی از منتقدان اصلاح‌طلب خود ببرد گفت که عده‌ای «می‌گویند بچه‌های انقلاب با هنر، سینما و تئاتر مخالف هستند و سال‌ها تهمت زدند سینما آزادی را حزب‌اللهی‌ها اتش زدند.»

ایرنا همچنین به نقل از قالبیاف نوشت که وی در این مراسم افزوده است که «همان گونه که امام راحل فرمودند ما با سینما مخالف نیستیم، بلکه با فساد مخالفیم».

خبرگزاری فارس نیز گزارش کرده که قالیباف در مراسم مذکور خطاب به کسانی که «احساس وظیفه بیشتری نسبت به جامعه و انقلاب دارند» گفت که «شاخصه انقلابی بودن کمک به مردم و خدمت به آنها و حل مشکلات امروز جامعه است.»

XS
SM
MD
LG