لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۲۴

پاسخ احمدی‌نژاد به روحانی: انبارها را خالی تحویل ندادم


محمود احمدی‌نژاد روز ۱۵ اسفند نیز در بیانیه نخست خود حسن روحانی را به «ارائه آمار و اطلاعات کذب» درباره میزان موجودی «خزانه» در پایان دولت دهم متهم کرده بود.
محمود احمدی‌نژاد روز ۱۵ اسفند نیز در بیانیه نخست خود حسن روحانی را به «ارائه آمار و اطلاعات کذب» درباره میزان موجودی «خزانه» در پایان دولت دهم متهم کرده بود.

محمود احمدی‌نژاد در دومین نامه خود به مردم ایران در کمتر از یک هفته، بار دیگر حسن روحانی را متهم به طرح «ادعای نادرست» در مورد «خالی بودن انبارهای کالاهای اساسی» در پایان دولت دهم کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه (۱۷ اسفند) خبرگزاری‌های ایران، آقای احمدی‌نژاد در بیانیه پنج بندی خود توضیحاتی درباره وضعیت انبارهای کالاهای اساسی در کشور در پایان دولتش ارائه کرده است.

|برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید|

این بیانیه در واکنش به برخی اظهارات مقام‌های دولت یازدهم مبنی بر برنامه‌ریزی دولت احمدی‌نژاد بر تحویل انبار‌‌های خالی به دولت یازدهم٬ صادر شده است.

عیسی کلانتری، مشاور معاون اول رئیس جمهور در امور آب، کشاورزی و محیط زیست از جمله کسانی است که گفته بود «دولت قبل طوری پیش‌بینی کرده بود که آخر دولت هیچ ذخیره‌ای نباشد و انبارها خالی باشد.»

کلانتری ۲۵ خرداد امسال به روزنامه ایران گفته بود که «آن زمان انبار‌های خوراک دام و روغن نباتی کاملاً خالی شده بود» و رئیس جمهوری {منتخب} هم ستاد ویژه‌ای تشکیل دا،٬ اما دولت وقت {احمدی‌نژاد} برای پر کردن انبارها همکاری نمی‌کرد.»

حسن روحانی هم پس از در اختیار گرفتن امور اجرایی در ایران از «انبار‌‌های خالی» سخن به میان آورده بود که ۲۰ اردیبهشت ماه سال جاری٬ وب‌سایت‌های حامی احمدی‌نژاد پاسخ وی را داده و نوشته بودند که روحانی در این زمینه دچار «بدفهمی» شده است.

با گذشت حدود ۱۰ ماه از پاسخ‌های رسانه‌های حامی رئیس دولت دهم٬ احمدی‌نژاد نیز به طور شخصی در دومین بیانیه خود به اظهارات روحانی و برخی دیگر از مقام‌های دولت یازدهم واکنش نشان داده و پاسخ آنها را داده است.

احمدی‌نژاد در بیانیه خود آورده که یک هفته پیش از آغاز به کار دولت یازدهم «بیش از سه میلیون و دویست هزار تن گندم و حدود یک سوم مصرف سال کشور فقط در سیلوهای وزارت بازرگانی ذخیره بوده است.»

احمدی‌نژاد همچنین اضافه کرده که در مرداد ماه سال ۱۳۹۲ نیز «میلیون‌ها تن گندم در دست خرید و حمل به سیلوها بوده است.»

آن‌طور که رئیس دولت دهم نوشته این دولت «برای افزایش امنیت تامین انواع کالاهای اساسی در شرایط تحریم، در زمان تحویل دولت، حداقل نیاز شش ماه کشور را خریداری و بخش مهمی از آن را ذخیره کرده بود.»

احمدی‌نژاد اضافه کرده این اقدامات دولت وی در آن زمان از سوی دوستان حسن روحانی به «خالی کردن صندوق توسعه ملی» تفسیر شده بود، اما «پس از اطلاع یافتن ایشان {روحانی} از درستی کار، با اصرار خواستند که کار ادامه یابد.»

رئیس دولت دهم در بخش دیگری از بیانیه خود این پرسش را مطرح کرده که «دولت فعلی با کدام مکانیزم ظرف سه روز یا یک هفته آن هم با خزانه خالی توانسته است انبارها را پر کند؟»

محمود احمدی‌نژاد ۱۵ اسفند در بیانیه نخست خود حسن روحانی را متهم به «ارائه آمار و اطلاعات کذب» درباره میزان موجودی «خزانه» در پایان دولت دهم کرده بود.

حسن روحانی روز ششم آذر ماه سال ۱۳۹۲ در گزارشی اعلام کرده بود که دولت وی «خزانه» را با حدود ۱۲۸۰ میلیارد تومان موجودی و مقدار متنابهی بدهی دریافت کرده بود.

روحانی در سه سال گذشته بارها انتقاد‌هایی متوجه دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد کرده و بخشی از مشکلات کنونی دولت خود را نتیجه سیاست‌ها و عملکرد دولت‌های احمدی نژاد پیشین اعلام کرده بود.

محمود احمدی‌نژاد هم در بیانیه دوم خود اعلام کرده که قصد دارد در آینده درباره دیگر «ادعاهای» روحانی مبنی بر «بدهکار بودن دولت»، «یارانه‌ها»، «فساد»، «مواضع هسته‌ای» و «درآمد ارزی» پاسخ بدهد.

XS
SM
MD
LG