لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۸

پایان تحصن روحانیون خراسان جنوبی و مهلت ۲۰ روزه به وزارت کشور


تحصن نافرجام روحانیون و ائمه جمعه استان خراسان جنوبی با هدف عزل استاندار این استان پس از شش روز و با صدور بیانیه‌ای از سوی آنها پایان یافت.

خبرگزاری مهر روز سه‌شنبه ۲۴ اسفند متن بیانیه این روحانیون معترض را منتشر کرده که در آن بدون آنکه به پایان تحصن شش روزه اشاره‌ای شود٬ آمده آنها پس از «اتمام حجت» با مسئولان در انتظار پاسخ دولت هستند.

معترضان در بیانیه خود اعلام کرده‌اند که «در شیوه عملکرد خود» تغییر داده و «فرصتی جهت تامل، رسیدگی و اقدام شایسته وزارت کشور» در نظر گرفته‌اند.

این بیانیه همچنین هشدار داده «روحانیت انقلابی خراسان جنوبی» در صورت هر گونه «اقدام هنجارشکنانه از سوی مسئولان دولتی استان»٬ درباره «استمرار حرکت انقلابی خویش٬ تصمصم مقتضی را اتخاذ» خواهد کرد.

وب‌سایت محلی «خاورستان» هم گزارش کرده که روحانیون معترض به وزارت کشور ۲۰ روز مهلت داده‌اند تا نسبت به عزل استاندار خراسان جنوبی اقدام کند.

مجمع بسیج استان خراسان جنوبی نیز امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده که «وزارت کشور می‌بایست در یک اقدام انقلابی خواسته علما، روحانیون و مردم متدین استان را که اعتراض خود را به علت عدم دریافت پاسخ مناسب در درون استان با تحصن به نمایش گذاشته‌اند، اجابت نماید.»

اعتراض گروهی از روحانیون و امامان جمعه استان خراسان جنوبی پس از انتشار متن یک سخنرانی علی‌اکبر پرویزی، استاندار این استان آغاز شده و تا روز دوشنبه ادامه داشت.

علی‌اکبر پرویزی روز ۲۸ بهمن در دیدار با تعدادی از هنرمندان این استان گفته بود که «مردم خراسان شمالی مردمی شاد هستند؛ ساز و دهلشان تار و دف است و در عروسی‌های ما خیلی مرسوم است که آقایان می‌رقصند، خانم‌ها می‌‌رقصند اماکنی هم وجود دارد که خیلی به اسلام و مسلمین لطمه وارد نمی‌شود.»

این سخنان با وجود توضیح و عذر‌خواهی استاندار خراسان جنوبی٬ مانع ادامه تجمع و تحصن روحانیون بلند‌پایه این استان در اعتراض این سخنان نشد و آنها با خودداری از اقامه نماز جمعه اعلام کردند خواستار عزل این مقام مسئول هستند.

تحصن گروهی از روحانیون و ائمه خشمگین استان خراسان جنوبی در اعتراض به سخنان استاندار این استان در شرایطی پایان یافته که آنها در شش روز گذشته بارها اعلام کرده بودند تا عزل استاندار به تحصن خود ادامه خواهند داد.

XS
SM
MD
LG