لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۴۳

افزایش شمار قربانیان طغیان آب در بوشهر٬ بارش برف و باران در ۱۲ استان ایران


طغیان آب دریا در کرانه‌های استان بوشهر تاکنون دو کشته و شش مفقود بر جا گذاشته است و جستجو برای یافتن اجساد قربانیان این حادثه همچنان ادامه دارد.

قاسم قائدی٬ مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر، روز دوشنبه ۳۰ اسفند، به خبرگزاری ایلنا گفت که در پی این حادثه دو تن در شهرستان «دیر» جان خود را از دست دادند که تنها جسد یکی از آنها پیدا شده است.

آقای قائدی افزود: در این حادثه تعداد دیگری نیز «مفقود اعلام شده‌اند که بومی نیستند و ما هنوز مطمئن نیستیم که این افراد دچار سانحه سیل شده باشند.»

شاهین فتحی٬ معاون عملیات سازمان امداد و نجات، نیز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایسنا از مفقود شدن شش تن در پی طغیان آب دریا در «دیر» خبر داد و گفت که ۱۷ تن هم در پی این حادثه مصدوم شده‌اند.

حسین درویشی٬ مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر هم اعلام کرد که از صبح روز دوشنبه مرحله دوم عملیات تیم‌های امداد و نجات برای یافتن مفقودان آغاز شده است.

وی گفت که «از شش نفر مفقودی، جسد یک نفر را امواج دریا به ساحل کشاند و اکنون در پی یافتن پنج مفقود دیگر هستیم.»

به گفته حمزه اعتماد،‌ فرماندار دیر، در پی طغیان آب دریا، به ۷۰ منزل حاشیه ساحل در این شهر و ۲۰۰ قایق صیادی خسارت بالای ۷۰ درصدی وارد شده است.

در این میان، اسحاق جهانگیری،‌ معاون اول رئیس جمهوری ایران، روز دوشنبه برای کمک به مصدومان این حادثه دستور رسیدگی فوری صادر کرد.

آقای جهانگیری در گفت‌و‌گو با استاندار بوشهر «بر لزوم بسیج همه امکانات استان بوشهر برای یافتن مفقودین این حادثه تاکید کرد.»

بارش برف و باران در ۱۲ استان ایران

گزارش رسانه ها حاکیست که چند استان ایران در آستانه سال جدید خورشیدی شاهد سیل، آب گرفتگی، برف و کولاک شده‌اند که استان بوشهر نیز از جمله این استان‌هاست.

استان‌های آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری، فارس، قزوین و کردستان از استان‌هایی هستند که برف و کولاک شدید مناطقی از آنها را در بر گرفته است.

نادر رحمانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا، گفت: «بارش باران در استان‌های اردبیل، البرز، شرق تهران، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، یزد و گیلان ادامه دارد.»

به گزارش رسانه ها،‌ پلیس و نهاد‌های امداد و نجات در پی بارش برف و باران و وقوع کولاک در برخی مناطق ایران در روز‌های اخیر٬ بارها به مسافران نوروزی توصیه کرده‌اند که از حضور در مناطق پر خطر اجتناب کرده و احتیاط‌های لازم را در هنگام سفر مدنظر داشته باشند.

XS
SM
MD
LG