لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۵۱

«اکثریت» اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از ابراهیم رئیسی حمایت کردند


ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، یکی از نامزدهای اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری ایران.
ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، یکی از نامزدهای اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری ایران.

گزارش‌ها حاکی است که اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، از نهادهای محافظه کار سیاسی و مذهبی در ایران، روز جمعه نشستی برگزار کرده اند و آیت‌الله محسن فقیهی، یک عضو این جامعه می گوید، اکثریت اعضای جامعه مدرسین از نامزدی ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کردند.

به گزارش تسنیم، محسن فقیهی با اشاره به برگزاری جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفته است:« امروز جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد و اکثریت اعضا بر حمایت از حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری تأکید کردند.»

وی اضافه کرده است:« امروز اکثر اعضای جامعه مدرسین حضور داشتند که در جمع‌بندی مقرر شد از حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی حمایت شود.»

در حالی گزارش درباره حمایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از نامزدی ابراهیم رئیسی منتشر شده که هنوزجامعه روحانیت مبارز، دیگر تشکل روحانیون اصولگرا، به طور رسمی نامزد خود را اعلام نکرده است.

حمایت این نهادهای محافظه کار سیاسی و مذهبی در ایران از یکی از نامزدها، در تعیین نامزد نهایی اصولگرا نقش مهمی دارد.

هفته گذشته و پیش از اعلام نتیجه برررسی صلاحیت ها، گزارش هایی در خصوص حمایت جامعه روحانیت مبارز از ابراهیم رئیسی منتشر شد.

اما به گزارش ایسنا، غلامرضا مصباحی مقدم،سخنگوی جامعه روحانیت مبارز ، در واکنش به این گزارش‌هاگفته بود: این خبر را نه تایید و نه تکذیب می کنم چون مصوبه جلسه دیشب این تشکل این است که تا زمان اعلام تایید صلاحیت نامزدها،مصاحبه‌ای در این زمینه انجام ندهیم.

در انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۲ گفته می شد که «اکثریت قاطع» اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از نامزدی علی‌اکبر ولایتی در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری حمایت کردند. اما بعدا در بین اعضای این نهاد حوزه علیمه اختلافاتی بروز کرد.

ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی و دادستان ویژه دادگاه روحانیت، به همراه محمد باقر قالیباف، شهر دار تهران، دو نامزد اصلی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا) هستند.

جمنا هم اینک وظیفه تعیین نامزد نهایی اصولگرایان را به عهده دارد.

انتخابات ریاست جمهوری ایران روز ۲۹ اردیبهشت همزمان با انتخابات شوراهای شهر و روستا برگزار می شود.

روز گذشته شش حزب سیاسی کردستان ایران این انتخابات را تحریم کرده و از شهروندان کرد خواستند در این انتخابات شرکت نکنند.

XS
SM
MD
LG