لینک‌های قابلیت دسترسی

جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵ تهران ۰۷:۵۴ - ۹ دسامبر ۲۰۱۶

سستی قوانین کپی رایت برای صنعت نوپای تولید بازی های کامپیوتری در ایران مانع بزرگی ایجاد کرده است: مصاحبه با پویا دادگر


(rm) صدا | (wma) صدا [ 6:07 mins ]
مسئله سستی قوانین کپی رایت نه تنها صنعت بازی سازی کامپیوتری، که کل صنعت تولید نرم افزار در ایران را تحت الشعاع خود قرار داده است. پویا دادگر مدیر پروژه مجموعه بازی کامپیوتری Quest of Persia محصول شرکت پویا، در مصاحبه را رادیو فردا می گوید بعد از تولید نخستین روایت بازی Quest of Persia این شرکت ثابت کرد که می توان بازی هائی در حد بازی های سال 1997 و 1999 در ایران تولید کرد زیرا خارجی ها هم این بازی ها را با تیم های ده نفره و کوچک می ساختند. وی می افزاید صنعت بازی سازی ایران به حد 2001 و 2002 خارج رسیده است منتهی در حالیکه روی صنعت game در ایران خرج های زیادی می شود، و جلو می رود، به بودجه بیشتر و کاربران بیشتر نیاز دارد. وی می گوید سستی قوانین کپی رایت در ایران اصلی است که همه آن را قبول دارند و اگر شرکت او می توانست بازی اول خود را با قیمت های قابل رقابت در بازارهای جهانی بفروشد بودجه برای تولید بازی بعدی بدست می آورد ولی ناچار است به جای آن، به کار تولید نرم افزار و انجام خدمات سفارشی دیگر بپردازد تا بودجه بدست بیاورد و به همین دلیل ساخت بازی ها طول می کشد و از پیشرفت های دنیا بیشتر عقب می افتد.
XS
SM
MD
LG