لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۲۷

هادی ساعی، نامزد اصلاح طلبان در انتخابات شوراها


اين قهرمان الميپيک تصميم دارد با استفاده از شهرت و محبوبيت خود يکی از صندلی های شورای شهر تهران را به دست آورد.
اين قهرمان الميپيک تصميم دارد با استفاده از شهرت و محبوبيت خود يکی از صندلی های شورای شهر تهران را به دست آورد.
«هادی ساعی» قهرمان تکواندو جهان رسماً در ليست ائتلاف اصلاح طلبان برای انتخابات شورای شهر قرارگرفت.

اين قهرمان الميپيک تصميم دارد با استفاده از شهرت و محبوبيت خود يکی از صندلی های شورای شهر تهران را به دست آورد. او در سال 2000، مدال برنز و در سال 2004 مدال طلای المپیک را به دست آورده است.

فهرست کامل افتخارت هادی ساعی


قهرمان قهرمانان

ساعی که در سال های گذشته موفق شده عنوان «قهرمان قهرمانان ايران» را به دست آورد و در ميان اقشار مختلف از نفوذ زيادی برخوردار است، يکی از کانديدهای اصلی حمل پرچم ايران در مسابقات آسيايی دوحه قطر ۲۰۰۶ بود اما این مسوولیت افتخارآفرین به «حسين رضازاده» واگذار شد.

برخی معتقدند اين انتخاب ناعادلانه بوده و توجه اخير مسئولان ورزش به رضازاده (از جمله انتخاب او به عنوان قهرمان قهرمانان امسال، درحالی که هيچ امتيازی نسبت به رقبای پرافتخار خود نداشت) تنها به دليل جنبه های تبليغاتی برخی اقدامات در عرصه رقابتهای جهانی بوده است.

رضازاده به هنگام حضور در رقابت های جهانی ، همواره بر پیراهن خود شعارهای مذهبی می نویسد و حتی يک بار در بازی های جهانی در ميان شگفتی همگان، عکسی از آيت الله خامنه ای ، رهبر سیاسی جمهوری اسلامی ایران را بالای سر برد و با هیجان فریاد کشید : «جانم فدای رهبر!».

مشی اصلاح طلبانه

به هرحال قهرمان شهرری در اولين اظهارنظرهای خود گفته است: «به شدت به مشی اصلاح طلبانه خاتمی معتقدم» و دليل حضور خود در انتخابات شورای شهر را سامان دادن به وضعيت ورزش حاشيه نشين هايی چون همان بچه های شهر ری – که ساعی به بودن در کنار آن ها افتخار می کند - اعلام کرده است.

او معتقد است: «شهر ری از نقاط قهرمان خيز است ولی بچه های آنجا برای هربار رفتن به يک باشگاه ورزشی بايد سه کورس تاکسی سوار شوند!»

«برگ برنده»

با توجه به اين که برخی تحليلگران انتخاباتی سرد را پيش بينی می کنند، شرکت ساعی در اين دوره انتخابات شورای شهر می تواند دست کم در حوزه انتخابی او عده زيادی را به پای صندوق ها کشانده و نشاطی تازه به رای گيری ببخشد.
هادی ساعی در اولين اظهارنظرهای خود گفته است: «به شدت به مشی اصلاح طلبانه خاتمی معتقدم»


اين قهرمان جوان همواره به عنوان يک شخصيت خير مطرح بوده و در گمانه زنی ها برخی از صاحب نظران ، همین موضوع به عنوان «برگ برنده» او توصیف شده است.

در شروع غيررسمی تبليغات انتخاباتی، ساعی ايران را ترک کرده و برای شرکت در مسابقات آسيايی قطر ۲۰۰۶، در دوحه مشغول رقابتی ديگر است.

ورزشکاران سیاسی

از جمله ديگر ورزشکاران معروفی که در اين دوره انتخابات شورای شهر شرکت خواهند داشت می توان به «رسول خادم» قهرمان سابق کشتی اشاره کرد که عضو شورای شهر فعلی تهران است.

اما نه حضور او و نه برادرش امير در مجلس شورای اسلامی، هيچکدام به اندازه شرکت ساعی در اين دوره توجه رسانه ها را به خود معطوف نکرده است.

پيش تر اصلاح طلبان قصد داشتند با جلب نظر خادم که به حزب پيروز دوره قبل يعنی «آبادگران ايران اسلامی» منسوب است، نام او را در ليست خود قرار دهند.

اما حالا و با جذب چهره مردمی و محبوبی چون هادی ساعی در ليست آن ها، بخت خادم در پيوستن به حزبی که تمايل خود را به آن ابراز کرده، به شدت کم رنگ شده است.

سیاستمداری با مدال طلا

هادی ساعی اين روزها در اوج دوران قهرمانی و از طرفی هم در سال های پايانی عمر ورزشی خود به سر می برد.

او پيشتر اعلام کرده می خواهد تا المپيک آينده در عرصه رقابتهای ورزشی حضور داشته باشد و همچنان در خدمت تيم ملی تکواندو باشد. اما اکنون بسیاری با این سوال رو به رو هستند که آيا جذابيت دنيای سياست اجازه خواهد داد او همچنان در اوج پیروی های ورزشی خود باقی بماند؟

بسیاری از هواداران ساعی نگرانند مبادا او به راهی قدم بگذارد که قهرمان الگوی خود او يعنی «غلامرضا تختی» اسطوره ورزش ايران پا گذاشت؛ درگير شدن در دنيای سياست و برانگيخته شدن تيغ های دشمنان قدرتمند و خطرناک به سوی اين قهرمان.

دست سرنوشت باز قهرمانی از دل مردم را به بازی سياست کشانده است.
XS
SM
MD
LG