لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۵۳

بررسی روزنامه های صبح پنجشنبه ایران


سخنان روز گذشته وزیر ارشاد در دفاع از احضار گروهی از روزنامه نگاران در اغلب روزنامه های امروز بازتاب داشت.


سفر روزنامه نگاران


روزنامه سرمایه از قول صفار هرندی نوشت که معاونت مطبوعاتی اجازه‌ا ی برا ی سفر روزنامه‌نگاران به هلند نداده است .



سرمایه: وزیر ارشاد به روزنامه نگاران توصیه کرده تا خودشان بگویند که در سفر آموزشی اخیرشان به هلند به کجاها رفته اند تا وزارت اطلاعات با آنها کاری نداشته باشد.

به نوشته این روزنامه، وزیر ارشاد به روزنامه نگاران توصیه کرده تا خودشان بگویند که در سفر آموزشی اخیرشان به هلند به کجاها رفته اند تا وزارت اطلاعات با آنها کاری نداشته باشد.


روزنامه حیات نو، نیز سخنان صفار هرندی را دفاع از احضار روزنامه نگاران‌ توصیف کرده است.


"خبررسانان"


روزنامه جام جم، در خبری با عنوان "خبر رسانان" از واکنش برخی از نمایندگان مجلس نسبت به اعزام صادق محصولی و اسماعيل رحيم مشایی توسط رییس جمهور اسلامی به امارات و عربستان خبر داده است.


به نوشته این روزنامه، يکی از نمايندگان مجلس گفته در حالی که دستگاه ديپلماسی کشور با وجود کارشناسان و معاونان برجسته در اختيار ر یيس جمهور و سياست خارجی کشور است،اعزام افرادی خارج از اين مجموعه عملا به تضعيف وزارت خارجه خواهد انجاميد.


جام جم هم چنین نوشته که پيش از اين نیز اعزام ثمره هاشمی به فرانسه برا ی گفت وگو با شيراک نيز اعتراض هایی به دنبال داشته است.


مجله سپاس


روزنامه آفتاب یزد ، از تجمع جمعی از دانشجويان خرم‌آباد در اعتراض به مطلب توهين‌آميز يك نشريه خبر داده است.


به نوشته این روزنامه، به دنبال انتشار مطالب توهين آميز در يك نشريه در خرم‌آباد كه توقيف آن را نيز درپی داشت،جمعی از دانشجويان دانشگاه لرستان با برگزار ی تجمعی به چاپ اين مطلب اعتراض كردند.


به نوشته آفتاب یزد ، دانشجويان دانشگاه لرستان با تجمع در محوطه دانشکده علوم پايه اين دانشگاه و سردادن شعارهايی در محكوميت توهين مجله «سپاس» از مسوولان پيگير ی و مقابل استاندار ی لرستان، برخورد با دست اندركاران شكل‌گير ی اين مطلب را خواستار شده اند.


محدودیت ورود به بهشت زهرا


روزنامه رسالت، از ایجاد محدودیت برای ورود به بهشت زهرا خبر داده است. این روزنامه، در خبری با عنوان" ساعات مجاز ورود به بهشت زهرا اعلام شد" نوشته که ورودى‌هاى سازمان بهشت زهرا از این پس همه روزه از اذان صبح تا اذان مغرب باز، و در روزهاى تعطيل و پنج شنبه‌ها نيز تا فقط تا ساعت 19 باز خواهد بود.


رسالت دليل ایجاد چنین محدودیتی به گورستان عمومی تهران را رعايت مسايل حفاظتى و امنيتى عنوان کرده و نوشته که از ورود افراد خارج از ساعات اعلام شده به بهشت زهرا جلوگيرى خواهد شد.


رسالت: دلیل محدودیت ورود به گورستان عمومی تهران را رعايت مسايل حفاظتى و امنيتى عنوان کرد

مراجع قم و مشکلات مردم


روزنامه خراسان در گزارشی مفصل از وعده های عمل نشده دولت و مجلس انتقاد کرده و نوشته که مراجع نیز از این وضع ناراضی هستند . به نوشته این روزنامه، به دنبال افزایش مشکلات عمومی در کشور آیت الله مکارم شیرازی، از مراجع قم گفته است که دولت و مجلس نبايد رو ی مشكلات مردم، سرپوش بگذارند.


تولید هواپیما به قیمت خودروی سواری


روزنامه اعتماد ملی ادعای وزارت دفاع جمهوری اسلامی را دو روز پس از سقوط هواپیمای آنتونف در


مقامات وزارت دفاع: هواپيما به قيمت خودروی سواری در وزارت دفاع تولید شده است.اعتماد ملی

فرودگاه مهر آباد مورد توجه قرار داده و از قول مقامات این وزارتخانه نوشت که توليد هواپيما به قيمت خودروی سواری در وزارت دفاع تولید شده است.


این روزنامه در خبر دیگری از شنیده شدن زمزمه های استیضاح وزیر دفاع در مجلس خبر داده است. به نوشته اعتماد ملی، با سقوط يكباره هواپيما ی آنتونوف سپاه به عنوان چهارمين سانحه هوايي در يك‌سال گذشته، يكبار ديگر تمامي‌ توجه مسوولين به اين معضل بزرگ در كشور جلب شده و در راهروها ی مجلس گفته می شود که برخینمايندگان به دنبال جمع‌آوریامضا برایطرح استيضاح محمدنجار هستند.



روزنامه جمهوری اسلامی در خبری ویژه نوشته که روزنامه ايران تسليت ی را با امضا ی داريوش اقبال ی خواننده مقیم لس آنجلس به مناسبت درگذشت بابك بيات آهنگساز به چاپ رسانده است. جمهوری اسلامی اقدام روزنامه ایران را اقدامی عجیب خوانده و داریوش را خواننده فراری و ضدانقلاب خوانده است .


این روزنامه همچنین صدا و سيما را به خاطر تجلیل از بابك بيات مورد انتقاد قرار داده است.


احتمال تحویل دیپلمات سابق ایران به آمریکا


روزنامه ایران، نوشته که احتمال تحویل نصرالله تاجیک دیپلمات ایرانی مقیم لندن به امریکا افزایش یافته است.


این روزنامه ضمن خبر دادن از اینکه این دیپلمات سابق جمهوری اسلامی در جریان یک معامله خرید دوربین دید در شب بازداشت شده، نوشته که هدف آمريكايى ها، بدست آوردن اطلاعات از اين ايرانى مقيم لندن است.


لیست مشترک


روزنامه کارگزاران تیتر اول خود را به ائتلاف احزاب اصلاح طلب در معرفی پانزده نامزد برای شورای شهر اختصاص داده است. به نوشته این روزنامه، برخی اظهارنظرها مبنی برارایه دو لیست مستقل از سوی حزب اعتماد ملی و ستاد ائتلاف اصلاح طلبان غلط از آب درآمده و اصلاح طلبان بر سر یک لیست واحد به توافق رسیده اند.روزنامه همبستگی نیز با انتشار هم خبر از شکست پروژه رسانه ای راستگرایان برای اختلاف افکنی در میان اصلاح طلبان خبر داده است.


XS
SM
MD
LG