لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۲۹

«احتمال خراب‌کاری» و ارتباط دو انفجار در لوله‌های انتقال گاز ایران


عکس تزئینی است
عکس تزئینی است
یک نماینده مجلس شورای اسلامی روز جمعه در واکنش به حادثه انفجار در خط لوله‌های انتقال گاز در میان شهرهای قم و سلفچگان با توصیف آن به عنوان اقدامی «خراب‌کارانه» از احتمال ارتباط آن با انفجاری در گذشته خبر داد.

صبح روز جمعه سه رشته خط لوله ۵۶ اينچی انتقال گاز طبيعی که بخشی از گاز ایران را از پالايشگاه‌های جنوب کشور چون مجتمع گازی «پارس جنوبی»، «پارسيان» و «فجر جم» به استان‌های شمال و شمال غربی ايران انتقال می‌دهد در اثر انفجار آسیب دید.

به دنبال اعلام این خبر، یک مقام شرکت ملی گاز ایران چنین اظهار نظر کرد که انفجار روز جمعه «به دلايل فنی و عملياتی» نبوده است.

در همین زمینه علیرضا سلیمی، نماینده محلات و دلیجان در مجلس، در گفت‌وگو با خبرگزاری مجلس ایران،‌ خانه ملت، انفجار روز جمعه را «اقدام خراب‌کارانه» خوانده است.

به گفته این نماینده مجلس، «احتمال ارتباط این اقدام خراب‌کارانه با انفجار دو ماه پیش در این خطوط وجود دارد».

اشاره این نماینده مجلس شورای اسلامی به انفجاری است که در بهمن‌ماه سال گذشته، ۱۳۸۹، در ۲۵ کيلومتری شمال منطقه سلفچگان در سه خط لوله هزار پوندی انتقال گاز اتفاق افتاد.

علیرضا سلیمی، نماینده مجلس، با اشاره به احتمال ارتباط این دو انفجار گفته است که ممکن است «هر دو انفجار از سوی یک گروه خراب‌کار انجام شده باشد».

در حالی که این نماینده مجلس دلیلی برای این «احتمال» ارائه نکرده، هنوز هیچ گروهی هم مسئولیت این دو انفجار در خط لوله‌های گاز را نپذیرفته است.

وب‌سایت خبرآن‌لاین نیز انفجار بهمن‌ماه را به «یک گروه خراب‌کار» نسبت داده است، اما خود در ادامه اضافه می‌کند که «تاکنون هیچ گروهی مسئولیت انجام آن را بر عهده نگرفته است».

به گفته این وب‌سایت خبری نزدیک به علی لاریجانی، در پی انفجار اول در نزدیکی شهر قم چند تن از نمایندگان مجلس در کمیسیون‌های انرژی و امنیت ملی خواستار «توجه جدی» دولت جمهوری اسلامی به امنیت خطوط انتقال انرژی شده‌اند.
XS
SM
MD
LG