لینک‌های قابلیت دسترسی

logo-print
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ تهران ۰۴:۰۰ - ۵ دسامبر ۲۰۱۶

ناخشنودي غرب از سه شبکه تلويزيوني جهان عرب، از ديد يک روزنامه آلماني


(rm) صدا |
روزنامه فرانکفورتر آلگماينه در مقاله اي تحليلي، به سه کانال تلويزيون خبري معروف جهان عرب پرداخت و نوشت که اين فرستنده ها، به ويژه فرستنده خبري الجزيره، در غرب چندان خوشنام نيستند. نه تنها الوني، ستاره گزارشگران اين فرستنده در اسپنيا متهم شده است که با شبکه تروريستي القاعده پيوندهاي نهاني دارد که پال برمر، رئيس غير نظامي اداره امور عراق نيز فرستنده هاي الجزيره و العربيه را متهم کرده است که به ناآرامي ها در عراق دامن مي زنند و حتي پديد آورنده هرج و مرج در اين کشور هستند، زيرا که آنها گاه به گاه صداي صدام حسين را و پيام هاي او را و نيز فراخوان هاي اسامه بن لادن و معاونش، الظواهري را از نهانگاه هايشان پخش مي کنند. گردانندگان اين کانال هاي تلويزيوني اما در دفاع از خود بر آن هستند که آنها به وظايف گزارشگري خود عمل مي کنند و ميان دوست و دشمن تبعيض قائل نمي شوند. مخالفان اين فرستنده هاي خبري از آنها ايراد مي گيرند که به ابزار تبليغاتي گروه هاي تروريستي تنزل يافته اند. با اين وجود، فرستنده الجزيره بر پايه تحليلي فرانکفورتر آلگماينه، همچنان از محبوبترين و پربيننده ترين فرستندگان خبري در جهان عرب است و عرب ها آنچه که از اين فرستنده پخش شود را حقيقت مطلق مي دانند.
XS
SM
MD
LG