لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۴۱

اسامی نمايندگان شاخص و کليدی کنگره آمريکا


اسامی نمايندگان شاخص و کليدی کنگره آمريکا که خبرگزاری فرانسه منتشرکرده است:


مجلس نمايندگان:


نانسی پلوسی، ۶۶ ساله، نخستين زنی است که رياست مجلس نمایندگان را در دست می گيرد. وی که هميشه خندان و پرانرژی است، در چهار سال گذشته از منتقدان ثابت جورج بوش و جمهوريخواهان بوده است.
تام لانتوس، ۷۸ ساله واز بازماندگان هولوکاست، رياست کميته روابط خارجی خواهد بود. وی موافق حمله نظامی به عراق بود و در حال حاضر موافقان گفت و گو با ايران و سوريه است. وی چند بار به کره شمالی نيز سفر کرده است.


جان کانيرز، ۷۷ ساله و عضو مايل به سياست های چپ فراکسيون سياه است. فراکسيون سياه، بلک کاوکوس، فراکسيونی پارلمانی در مجلس نمایندگان آمريکا است که در سال ۱۹۷۰ و با حضور ۱۳ نماينده سياهپوست تشکيل شد و هدف آن ها حمايت از حق سياهان و ديگر اقليت های جامعه آمريکا است.
کانيزر، رياست کميته حقوقی و قضايی را برعهده می گيرد و سال گذشته جدی ترين نماينده ای بود که خواهان احضار رييس جمهور به مجلس نمایندگان و پرسش از او بود. اين درخواست در آن زمان و از سوی پلوسی رد شد.


سنا:


هری ريد، ۶۷ ساله و رهبر جناح اکثريت که رياست بررسی لوايح در سنا را عهده دار می شود. از خصوصيت های وی می توان به نقد آشکار و دور از لحن ديپلماتيک و همچنين، انتقاد سرسختانه از سياست های کاخ سفيد اشاره کرد.


جوزف بايدن، ۶۳ ساله که ممکن است از سوی دموکرات ها برای انتخابات رياست جمهوری سال ۲۰۰۸ کانديد شود، رييس کميته روابط خارجی سنا خواهد بود. وی تعهد کرده هر آن چه در توان دارد انجام دهد تا ديگر نيرويی به عراق اعزام نشود. سناتور بايدن با يک شرط در سال ۲۰۰۲ به حمله نظامی به عراق رای مثبت داد که آمريکا به تنهايی وارد جنگ نشود. عقيده او اين است که عراق بايد به سه منطقه تقسيم شود و سربازان آمريکايی هر چه سريع تر عراق را ترک کنند.


کارل لوين، ۷۲ ساله که از ابتدا مخالف با جنگ عراق بوده، رياست کميته نيروهای نظامی را در اختيار می گيرد. وی کاخ سفيد را متهم به اين کرده که ارتباط ميان جنگ آمريکا عليه تروريسم با صدام حسين را بيش از حد پررنگ کرده است. سناتور لوين خواهان خروج نظاميان آمريکا از عراق است و به شدت مدافع کنوانسيون ژنو و مخالف هرگونه شکنجه است.


پاتريک ليی، ۶۶ ساله، از کسانی است که پاکت حاوی ويروس سياه زخم را در زمانی که حمله ميکروبی و ويروسی در آمريکا جريان داشت را دريافت کرد. وی رياست کميته قضايی سنا را بر عهده می گيرد و از طرفداران جدی حقوق بشر است. سناتور ليی، از موافقان حفظ حقوق اساسی زندان گوانتانامو است.


ديگر چهره ها:


کيت اليسون، نخستين مسلمان آمريکايی است که به کنگره می رود و صحبت های زيادی درباره او و در زمانی که اعلام کرد قصد دارد در مراسم سوگند به قرآن سوگند ياد کند، ابراز شد.


جيم وب، سناتور دموکرات ويرجينيا است و پيشتر در دولت رونالد ريگان خدمت کرده است. وی از سربازانی است که در جنگ ويتنام حضور داشته و در ميهمانی نمايندگان در کاخ سفيد از جورج بوش خواست پسر او که در عراق خدمت می کند را به آمريکا بازگرداند.


جوانترين نماينده کنگره، پاتريک مورفی، نماينده دموکرات پنسيلوانيا است و پيرترين نماينده، سناتوردموکرات، رابرت بيرد و ۸۹ ساله ازويرجينيای غربی است.


مورد ديگر، حضور هيت شولر، نماينده دموکرات است که پيش از نمايندگی، بازيکن حرفه ای فوتبال آمريکايی بوده است.


XS
SM
MD
LG