لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۱۰

در روزی چون امروز


۲۴ دی ماه ۱۳۸۵ خورشيدی – ۱۴ ژانويه ۲۰۰۷ ميلادی
۲۴ دی ماه ۱۳۸۵ خورشيدی – ۱۴ ژانويه ۲۰۰۷ ميلادی

۲۴ دی ماه ۱۳۸۵ خورشيدی – ۱۴ ژانويه ۲۰۰۷ ميلادی


۱۹۹ سال پيش در ۱۴ ژانويه ۱۸۰۸ ميلادی دولت روسيه تزاری به دولت وقت ايران هشدار داد که مورگان شوستر آمريکايی را از ايران اخراج کند.


روسيه همچنين اعلام کرد که هزينه جنگ های روسيه با ايران بر عهده دولت ايران است وتهديد کرد در صورت مخالفت مقام های ايرانی با درخواست آنان، نيروهای روسيه که در قزوين مستقر بودند، تهران را اشغال خواهند کرد.


در ۲۴ دی ماه سال ۱۳۷۵ خورشيدی ۱۰ سال پيش در چنين روزی دکتر احمد تفضلی ايران شناس و زبان شناس برجسته ايرانی درگذشت. دکتر تفضلی از اعضای پيوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی بود

در ۲۴ دی ماه سال ۱۳۷۵ خورشيدی ۱۰ سال پيش در چنين روزی دکتر احمد تفضلی ايران شناس و زبان شناس برجسته ايرانی درگذشت. دکتر تفضلی از اعضای پيوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی بود.


۹ سال پيش در روزی چون امروز در ۲۴ دی ماه ۱۳۷۶ خورشيدی محمد قاضی مترجم برجسته و سرشناس ايرانی درگذشت. محمد قاضی بيش از ۹۰ کتاب از آثار نويسندگان برجسته جهان را به زبان های فارسی، فرانسوی و کردی ترجمه کرد.


در ۱۴ ژانويه سال ۱۹۷۷ ميلادی آنتونی ايدن دولتمرد و نخست وزير پيشين بريتانيا در سن ۷۹ سالگی درگذشت. وی مدت ۱۰ سال وزير امور خارجه انگليس و ۲۱ ماه نخست وزير آن کشور بود. انتونی ايدن در دهه ۱۹۳۰ ميلادی چند بار با هيتلر ديدار کرد. هيتلر به او قول داده بود که با بريتانيا وارد جنگ نخواهد شد اما پس از مدتی کوتاه هواپيماهای آلمانی به انگليس حمله ور شدند


XS
SM
MD
LG