لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۲۴

بررسی روزنامه های صبح یکشنبه ایران


روزنامه جمهوری اسلامی، از تشييع جنازه يکی از دانشمندان جوان هسته ای در اصفهان خبر داد. به نوشته اين روزنامه، اين دانشمند جوان را «دکتر اردشير حسين پور» معرفی کرد و نوشت که او دارای دکترای فيزک اتمی و از محققان دانشگاه مالک اشتر اصفهان بوده است.


روزنامه جمهوری اسلامی زمان مرگ اين دانشمند هسته ای جمهوری اسلامی را دوشنبه گذشته و علت آن را «گاز گرفتگی» اعلام کرده است.


احتمال ارائه لايحه بودجه


روزنامه سرمايه، از احتمال ارائه لايحه بودجه پس از يک ماه تاخير دولت و سه بار بازنگری در آن به جلسه علنی امروز مجلس خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، بودجه ۱۹۸ هزار ميليارد تومانی سال ۸۶ که تا ديروز بعدازظهر، هنوز در اختيار سازمان برنامه قرار نگرفته بود و برای نخستين بار چاپ آن توسط نهاد رياست جمهوری انجام شده، قرار است امروز توسط محمود احمدی نژاد به مجلس ارائه شود.


سرمايه همچنين نوشت که قيمت نفت در بودجه پيشنهادی دولت برای سال ۸۶ برابر با ۳۶.۸۴ دلار در نظر گرفته شد و رشد بودجه جاری نيز صفر لحاظ شده است.


همچنين رشد بودجه عمرانی سال ۸۶ در مقايسه با سال جاری برابر ۴۹.۲ درصد است.


طبق اين گزارش، حقوق کارکنان دولت با معيار ستادی يا اجرايی بودن، بين شش تا ۹ درصد رشد خواهد داشت اما منابع مالی آن از طريق کاهش در مزايای مستخدمين دولت تامين خواهد شد.


«ورشکستگی بیمارستان های دولتی در سال آینده»


روزنامه رسالت، از قول معاون سلامت وزارت بهداشت خبر داد که بيمارستان های دولتی سال آينده ورشکست مي شوند.


به نوشته اين روزنامه، مويد علويان گفت که تصويب سرانه غيرواقعی درلايحه بودجه امکان افزايش تعرفه های پزشکی را ازبين مي برد وبا اين وضع بيمارستان های دولتی سال آينده ورشکست مي شوند.


وی همچنين اعلام کرد که در سال های گذشته بحث سرانه درمان از چهار ماه قبل ازعيد به طورجدی درشوراي عالی بيمه مورد بحث قرارمي گرفت اما اکنون بايد ازمسئولان وزارت رفاه پرسيد چرا تا زمان رسيدن به تدوين وتصويب بودجه سال آينده، هنوزسرانه درمان دراين شورا تصويب نشده است.


معاون وزير بهداشت در اين مورد از اين وزارتخانه رفع مسئوليت کرده و گفته که تصميم گيری دراين زمينه به عهده شورای عالی بيمه دروزارت رفاه است.


نشست‭ ‬‬پشت‭ ‬درهای ‬بسته



روزنامه ابرار ، به نقل از طراح سئوال از رييس جمهور اسلامی، نوشت که ۵۶ در صد نمايندگان امضاء کننده استيضاح محمود احمدی نژاد از فراکسيون اکثريت و از همفکران پيشين وی هستند.

روزنامه ابرار، به نقل از طراح سئوال از رييس جمهور اسلامی، نوشت که ۵۶ در صد نمايندگان امضاء کننده استيضاح محمود احمدی نژاد از فراکسيون اکثريت و از همفکران پيشين وی هستند.


ابرار، همچنين از قول اکبر اعلمی نوشته که عزم امضاء کنندگان طرح احضار رييس جمهوری اسلامی به مجلس برای پاسخ به سئوالات جدی است، اما پيشتر به او فرصتی داده شده تا درباره سياست های جاری خود به نحوی که خواسته های قانونی و مشفقانه نمايندگان ملت تأمين شود، تجديدنظر کند.


روزنامه خراسان، از نشست‭ ‬حدادعادل‭ ‬و‭ ‬احمدی‮ ‬نژاد‭ ‬پشت‭ ‬درها‭ی‬ بسته خبر داده است.


‬خراسان ، درعين حال خبرداد که درجلسه مذکورمحمد رضا ‬باهنر، ابوترابی‮ ‬فرد، ‬و‭‬برخی‭ ‬اعضای‭ ‬کابينه‭ ‬نيز‭ ‬حضور‭ ‬داشته اند‮.‬اين‭ ‬نشست‭ ‬پس‭ ‬از‭ ‬آن‭ ‬برگزار‭ ‬می‮ ‬شود‭ ‬که‭ ‬هفته‭ ‬گذشته‭ ‬برخی منابع ‬از‭ ‬برگزاری‭ ‬نشست‭ ‬برخی‭ ‬وزرای‭ ‬اقتصادی‭ ‬با‭ ‬اعضای‭ ‬هيئت‭ ‬رئيسه‭ ‬و‭ ‬نمايندگان‭ ‬اقتصادی‭ ‬مجلس‭ ‬درباره‭ ‬بررسی‭ ‬بودجه‭ ‬‮سال ۸۶‬‭ ‬خبر‭ ‬داده‭ ‬بودند.


تغيير ساعت کار از روز به شب


روزنامه حيات نو اقتصادی، سخنان وزير کشور درباره تغيير ساعت کار برخی از ادارات از روز به شب را مورد توجه قرار داده است.


به نوشته اين روزنامه، مصطفی پور محمدی ديروز اعلام کرد که وزارت کشور طرحی را در دست بررسی دارد که بر اساس آن برای حل بحران ترافيک ساعت کار برخی از ادارات و سازمان ها از روز به شب منتقل می شود.


به گفته وزير کشور، هنوز نتايج بررسی اين طرح اعلام نشده اما در صورت تصويب اداراتی که امکان تغيير ساعات کاری شان از روز به شب وجود دارد در شهرهای بزرگ کشور با چنين تغييری مواجه خواهند شد.

اعتراض دانشجویان شهر کرد



اعتماد ملی:دانشجويان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در اعتراض به کيفيت بد غذا، ظهر ديروز از خوردن غذا امتناع کرده، و ظروف غذای خود را در حياط دانشگاه قرار دادند.

روزنامه اعتماد ملی، ازاعتراض دانشجويان علوم پزشکی شهرکرد به کيفيت بد غذاخبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، دانشجويان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در اعتراض به کيفيت بد غذا، ظهر ديروز از خوردن غذا امتناع کرده، و ظروف غذای خود را در حياط دانشگاه قرار دادند.


اين دانشجويان اعلام کرده اند که از ماه گذشته نسبت به کيفيت بد غذا اعتراض داشته اند ولی مسوولان دانشگاه توجهی به اين موضوع نکردند.


XS
SM
MD
LG