لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۶

«مامور سابق اف بی آی دستگیر نشده است»


غلامحسین اژه ای می گوید اين مطلب صحت ندارد که ايران قصد دارد تبعه آمریکایی را با علیرضا عسگری، معاون سابق وزير دفاع مبادله کند.
غلامحسین اژه ای می گوید اين مطلب صحت ندارد که ايران قصد دارد تبعه آمریکایی را با علیرضا عسگری، معاون سابق وزير دفاع مبادله کند.

غلامحسین محسنی اژه ای، وزير اطلاعات ايران روز يکشنبه، ۲۲ آوريل، اعلام کرد که مامور سابق «اف بی آی» که آمريکا می گويد وی در جزيره کيش ناپديد شده، دستگير نشده است.


به گزارش خبرگزاری فارس، وزير اطلاعات ايران گفت که اين مطلب صحت ندارد که ايران قصد دارد وی را با علیرضا عسگری، معاون سابق وزير دفاع مبادله کند.


وی افزود که تا به حال سر نخی مبنی بر دستگيری و يا حضور مامور« اف بی آی» در ايران به دست نيامده ولی ايران همچنان در حال بررسی اين مسئله است.


غلامحسين الهام، سخنگوی دولت ايران نیز روز سه شنبه به خبرنگاران در تهران گفت که هم مقامات آمريکايی و هم مقامات داخلی کشور در حال پيگيری اين موضوع و به دنبال پيدا کردن سرنخ و اطلاعات لازم هستند، اما دستگيری صورت نگرفته است.


مقامات آمريکايی می گويند که رابرت لوينسون، مامور سابق اف بی آی، پلیس فدرال آمریکا، که در حال ساخت يک فيلم مستند بوده است بعد از سفر به جزيره کيش در خليج فارس ناپديد شده است.



تا به حال سر نخی مبنی بر دستگيری و يا حضور مامور« اف بی آی» در ايران به دست نيامده ولی ايران همچنان در حال بررسی اين مسئله است.
وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی

جمهوری اسلامی هنوز تاييد نکرده که اين شهروند آمريکايی وارد خاک ايران شده است اما واشينگتن اصرار دارد که وی در ايران مفقود شده است.


روز دوشنبه هفته گذشته، شان مک کورمک از سخنگويان وزارت امورخارجه آمريکا گفت: «براساس اطلاعاتی که ما داريم وی قطعا به ايران رفته و شواهدی وجود ندارد که اين کشور را ترک کرده باشد.»


وی افزود که ايالات متحده برای بار سوم از ايران خواسته است که اطلاعاتی درباره ناپديد شدن لوينسون اعلام کند. تهران نيز می گويد که منتظر دريافت اطلاعات از واشينگتن درباره اين تبعه آمريکايی است.


ايران و آمريکا به دليل قطع روابط رسمی در سال ۱۹۸۰، با يکديگر ارتباط ديپلماتيک ندارند و دو کشور از طريق سفارت سوئيس پيام های خود را رد و بدل می کنند.


به گفته آقای مک کورمک، لوينسون قبل از سفر به ايران با کنسول ايالات متحده در دوبی ديدار کرده بود و او پيگير اخبار مربوط به ناپديد شدن اين شهروند آمريکايی است.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، سخنگوی وزارت امورخارجه آمريکا نگفت که علت ديدار لوينسون با کنسول آمريکا چه بوده و چه صحبت هايی ميان آنها رد و بدل شده است.


جزيره کيش در خليج فارس از مناطق تفريحی ايران به شمار می رود که فضای اجتماعی آن نسبت به خاک اصلی بازتر است و اتباع خارجی می توانند بدون داشتن ويزا به مدت دو هفته به اين جزيره سفر کنند.


XS
SM
MD
LG