لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۶

گزارش سالانه مبارزه عليه قاچاق انسان


گزارش سالانه پيکار عليه قاچاق انسان وزارت امورخارجه آمريکا، هفت کشور ديگر به ليست سياه کشورهايی که در جهت مبارزه با قاچاق زنان و کودکان و سوءاستفاده از کارگران خارجی گامی برنداشته اند اضافه شده است
گزارش سالانه پيکار عليه قاچاق انسان وزارت امورخارجه آمريکا، هفت کشور ديگر به ليست سياه کشورهايی که در جهت مبارزه با قاچاق زنان و کودکان و سوءاستفاده از کارگران خارجی گامی برنداشته اند اضافه شده است

وزارت امور خارجه آمريکا در گزارشی به وضعيت قاچاق انسان در جهان يا آنچه که «برده داری در دنيای مدرن امروز» توصيف کرده، پرداخته است.


امسال در گزارش سالانه پيکار عليه قاچاق انسان وزارت امورخارجه آمريکا، هفت کشور ديگر به ليست سياه کشورهايی که در جهت مبارزه با قاچاق زنان و کودکان و سوءاستفاده از کارگران خارجی گامی برنداشته اند اضافه شده است که بيشتر آنها کشورهای مسلمان خاورميانه و از متحدان امريکا هستند.


بحرين،عمان،قطر،کويت، مالزی، الجزاير و گينه هفت کشوری هستند که به لسيت قبلی کشورهای متهم به اهمال در کنترل قاچاق انسان اضافه شده اند.


براساس گزارش ۲۳۶ صفحه ای وزارت امورخارجه آمريکا اين کشورها نه تنها برای مقابله با قاچاق انسان، برخورد با قاچاقچيان زنان و کودکان و مقابله با سوءاستفاده از کارگران خارجی حداقل معيارها را رعايت نمی کنند، بلکه در اين جهت گام مهمی نيز برنداشته اند


آمارهای اين گزارش نشان می دهد که سالانه ۸۰۰ هزار نفر در جهان خريد وفروش می شوند که ۸۰ درصد آنها زنان و دختران و حدود نيمی از آنها را کودکان تشکيل می دهند

اين گزارش می افزايد وضعيت کشور هايی مانند ايران، کوبا، کره شمالی، عربستان سعودی، سوريه و ازبکستان که از سال های گذشته در ليست سياه بودند تغييری نکرده است.


آمارهای اين گزارش نشان می دهد که سالانه ۸۰۰ هزار نفر در جهان خريد وفروش می شوند که ۸۰ درصد آنها زنان و دختران و حدود نيمی از آنها را کودکان تشکيل می دهند.


در سال ۲۰۰۷، در مجموع ۱۶ کشور در ليست سياه گزارش سالانه قاچاق انسان جای گرفتند.


بيشتر طعمه های قاچاقچيان، افرادی هستند که برای فرار از فقرکشورهای اروپای شرقی و آسيای جنوب شرقی به بهره برداری جنسی و کار سياه وادار می شوند.


از ايران در اين گزارش به عنوان مبدا، مقصد و محل ترانزيت قاچاق زنان و کودکان نام برده شده است.


براساس اين گزارش زنان ايرانی برای بهره برداری جنسی به کشورهای امارات متحده عربی، قطر،کويت، پاکستان، ترکيه، فرانسه، آلمان و بريتانيا قاچاق می شوند.


اين گزارش همچنين نشان می دهد که وضعيت برخی از کشورها نظير زيمباوه و لاووس در زمينه قاچاق انسان بهتر شده است.


هندوستان در کنار مکزيک و روسيه بيشترين آمار و بدترين شرايط را در زمينه قاچاق انسان دارد.


گزارش سالانه پيکار عليه قاچاق انسان وزارت امورخارجه آمريکا به سفارش کنگره اين کشور تهيه می شود و کنگره می تواند با استناد به آن تحريم هايی را عليه کشورهايی که در زمينه مبارزه با قاچاق انسان به اندازه کافی تلاش نمی کنند، اعمال کند.


XS
SM
MD
LG