لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۰۱

«ستاره هاليوود» برای مت ديمون


مت دیمون ( راست)
مت دیمون ( راست)

پس از درخشش های مت ديمون، بازيگر هاليوود و برنده جايزه اسکار در ايفای نقش های متفاوت؛ در «پياده روی شهرت هاليوود» ستاره ای به نام او جاودانه شد. ستاره اين بازيگر ۳۶ ساله، شماره ۲۳۴۳ را بر خود دارد.


ديمون که به همراه مادر و همسرش در اين مراسم حضور داشت به ياد روزهای آغاز فعاليت های سينمايی خود در عرصه های بازيگری و فيلمنامه نويسی افتاد.


در آن زمان او با بن افلک، بازيگر سينما، همسر جنيفر لوپز، خواننده معروف و دوست دوران کودکی ديمون در نزديکی بلوار هاليوود و «پياده روی شهرت هاليوود»، در آپارتمانی زندگی می کردند. آن ها اين پياده رو را اغلب می ديدند و نظاره می کردند. ديمون گفت: «هميشه آرزو داشتم و در رؤيای خود می ديدم که چنين اتفاقی خواهد افتاد.»


او ادامه داد: «بايد بگويم که در زندگی ام تجارب بسياری اندوخته ام که در جای خود مهم و بزرگ بودند. اين بار نيز يکی از آن لحظات برای من است. بايد اين را باور کنم که شش ماه ديگر نيمه شبی از اين پيادرو بگذرم و ببينم يک نفر بر روی ستاره و نام من مکث کرده است و آن را نگاه می کند.»


با اين ستاره، مت ديمون جزو ۲۳ هنرمند از عرصه های هنری فيلم، تلويزيون، موسيقی، تئاتر و راديو شد که امسال در «پياده روی شهرت هاليوود» ستاره ای به نام خود ثبت کرده اند.


در ميان هنرمندانی که امسال اين ستاره را از آن خود کرده اند می توان به جامی فوکس (هنرپيشه)، ماريا کری (خواننده) ميشل فايفر (هنرپيشه)، رابرت آلتمن (کارگردان فقيد)، باربارا والتر (مجری تلويزيون)، فارست ويتاکر (بازيگر)، تيم مک گريو (خواننده کانتری موزيک) اشاره کرد.


مت دیمون به همراه بن افلک در سال ۱۹۹۸ جايزه اسکار و جايزه گلدن گلوب بهترين فيلمنامه را برای فيلم «ويل هانتينگ خوب» برنده شد

مت ديمون متولد ۸ اکتبر ۱۹۷۰ در کمبريج ماساچوست است. او به همراه بن افلک در سال ۱۹۹۸ جايزه اسکار و جايزه گلدن گلوب بهترين فيلمنامه را برای فيلم «ويل هانتينگ خوب» برنده شدند.


در اين فيلم هر دوی آن ها با رابين ويليامز و استلان اسکار سگارد هم بازی بودند. مت ديمن به خاطر ايفای نقش نابغه رياضی در اين فيلم نامزد دريافت اسکار بازيگری نيز شد. او برای همين فيلم برنده جايزه خرس نقره‌ای جشنواره فيلم برلين برای نويسندگی و بازيگری شد.


آغاز بازيگری او در سال ۱۹۸۸ با فيلم کمدی «پيتزای مرموز» بود که در آن جوليا روبرتز بازی می کرد. او در فيلم ها و سريال های تلويزيونی نيز شرکت داشته است.


بعدها با فيلم های «نجات سرباز رايان» (۱۹۹۸) ساخته استيون اسپيلبرگ، «آقای ريپلی بااستعداد» (۱۹۹۹)، ساخته آنتونی مينگلا، و سه گانه «يازده يار اوشن» (۲۰۰۷، ۲۰۰۴، ۲۰۰۱) ساخته استيون سودنبرگ به شهرت جهانی دست يافت.


آخرين فيلم او «اولتيماتوم بورن»، ساخته پل گرين گراس است که چهارم اوت در سينماهای آمريکا به نمايش درخواهد آمد.


XS
SM
MD
LG