لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۰۵

هالک، غولی به رنگ دلار


هالک يا هيولای سبز رنگ.
هالک يا هيولای سبز رنگ.

«هالک باورنکردنی» که هفته گذشته روی پرده سينماها آمده، جديدترين فيلمی است که بر اساس يکی از قهرمانان کميک استريپ ساخته شده است.


اين فيلم موفق شده است در هفته اول ۵۴ ميليون دلار فروش داشته باشد و در صدر ليست فروش فيلم های آمريکا قرار گيرد.


هالک يا هيولای سبز رنگ، داستان دانشمندی به نام بروس بنر است که تحت تاثير اشعه گاما قرار گرفته و زمانی که خشمگين می شود از حالت عادی در آمده و مبدل به يک هيولای سبز رنگ می شود. هالک هر چه بيشتر خشمگين شود، قويتر می گردد.


اولين فيلم سينمايی هالک در سال ۲۰۰۳ توسط آنگ لی ساخته شد و با وجود فروش ۱۳۲ ميليون دلاری نتوانست انتظار توليد کنندگان فيلم و هواداران هالک را برآورده کند.


کمپانی مارول که کميک استريپ «هالک» را منتشر می کند، این فيلم جديد را توليد کرده و اعلام کرده است که فيلم جديد، قسمت دوم يا دنباله «هالک» سال ۲۰۰۳ نيست، بلکه آغازی جديد است.


به گزارش آسوشيتدپرس، فيلم جديد که ساخته لوييس لترير فرانسوی بوده و در آن ادوارد نورتون، هنر نمايی کرده است، بيشتر به داستان کميک استريپ نزديک است و صحنه های اکشن بسياری دارد.


اگر چه بسياری از مجله ها و سايت ها هالک جديد را فيلم موفقی توصيف کرده و نظر مثبتی داشته اند اما اين فيلم در هفته نخست از «هالک» آنگ لی فروش کمتری داشته است.


هالک هميشه رنگ سبز نداشته و در ابتدا خاکستری بوده است. اولين کمييک استريپ هالک در ماه مه سال ۱۹۶۲ منتشر شد و خالقان آن استان لی و جان کربی بودند.

برخی از هواداران هالک بر اين باورند که شکست نسبی فيلم نخست هنوز در خاطر بسياری باقی مانده و آنها برای تماشای نسخه پر هيجانتر هالک به خود زحمت سينما رفتن نداده اند.


هالک هميشه رنگ سبز نداشته و در ابتدا خاکستری بوده است. اولين کمييک استريپ هالک در ماه مه سال ۱۹۶۲ منتشر شد و خالقان آن استان لی و جان کربی بودند.


اين دو نفر قهرمانان کميک استريپ معروف ديگری نظير مرد عنکبوتی و مرد آهنين یا آيرون من را خلق کرده اند.


در دهه های هفتاد و هشتاد ميلادی هالک به صورت سريال با بازيگری بيل بيکزبی پخش می شد. اگر چه نقش هالک را در اين سريال، لو فرينگنو يکی از قهرمانان پرورش اندام ايفا می کرد، در هالک خشمگين يا غول سبز رنگ سينما، این شخصیت محصول تکنولوژی پيشرفته بوده و انيميشن است.


لو فرينگنو به همراه استان لی، در دو فيلم سينمايی هالک نيز هنرنمايی کرده اند.


يکی از داستان های معروف هالک، «سياره هالک» نام دارد که در سال ۲۰۰۶ خلق شده است .


طبق اين داستان، گروه ايولميناتی که شامل چند قهرمان از جمله مرد آهنين است تصميم می گيرند که هالک را به دليل خطرش برای زمين با موشک به سياره ای که فاقد زندگی هوشمند است بفرستند ولی موشک به دلايل نقص فنی در سياره خشن ساکار فرود می آيد.


هالک اسير شده و مبدل به گلادياتور می شود ولی موفق می شود فرار کرده و رهبر شورشيان می شود. هالک، امپراطور مستبد سياره را از بين مي برد و با تعدای از ساکنان اين سياره به زمين بازگشته و نيويورک را به محاصره خود در می آورد.


به هر حال کمپانی مارول ۱۵۰ ميليون دلار برای فيلم هالک خرج کرده است و اگر اين فيلم موفقيت تجاری به همراه نداشته باشد، خشم هالک هر چه قدر هم زياد باشد، بعيد است که اين کمپانی را به توليد سومين فيلم وادارد.


XS
SM
MD
LG