لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۵۶

وعده پاکستان برای حل موضوع گروگان های ایرانی


جندالله تا روز جمعه به دولت ایران مهلت داده تا خواسته هایش را برآورده کند.
جندالله تا روز جمعه به دولت ایران مهلت داده تا خواسته هایش را برآورده کند.

سه روز مانده به پايان مهلت دو هفته ای گروه «جندالله» برای به قتل رساندن ۱۲ گروگان ايرانی ، وزير کشور پاکستان قول داد که موضوع گروگان ها را حل و فصل کند.


به گزارش خبرگزاری های ايران، سيد مهدی هاشمی، سرپرست وزارت کشور، که روز دوشنبه به پاکستان سفر کرده بود به وزير کشور پاکستان گفت:« افکار عمومی و خانواده گروگان ها انتظار دارند که هر چه سريع تر گروگان ها آزاد شوند.»


در اين ديدار رحمان ملک، وزير کشور پاکستان پس از دريافت مدارک ايران در مورد گروگان گيران به همتای ايرانی خود قول داد که موضوع گروگان ها را حل و فصل کند.


وی همچنين بر ادامه همکاری با ايران درمورد کنترل قاچاق در مرزهای مشترک با ايران تاکيد کرد.


در فاصله نيمه شب پنجشنبه تا بامداد جمعه ۲۴ خرداد ماه، ۱۶ نفر از پرسنل يک پاسگاه نيروی انتظامی در بخش سراوان استان سيستان و بلوچستان ايران که در نزديکی مرز پاکستان قرار دارد، ربوده شدند.


گروه «جندالله»، که به باور برخی تحليلگران «احتمالا با القاعده مرتبط است»، مسئوليت اين گروگان گيری را بر عهده گرفته است.


این گروه که از سوی جمهوری اسلامی به عنوان گروهی «تروریستی» شناخته می شود، يک بار با پخش فيلمی در شبکه تلويزيونی العربيه و بار ديگر با انتشار اطلاعيه ای اعلام کرد که چهار تن از گروگان ها را به قتل رسانده است.


ادعای قتل اين چهار گروگان هيچ گاه به صورت رسمی از سوی ايران تاييد نشد.


فرمانده نيروی انتظامی، وزير اطلاعات ، وزير کشور سابق و جانشين وزير کشور هر بار که با پرسش خبرنگاران در باره سرنوشت گروگان ها روبرو شدند، اعلام کردند که نمی توانند خبر به قتل رسيدن چهار سرباز را تاييد يا تکذيب کنند.


سرپرست وزارت کشور، يک ماه پس از به گروگان گرفته شدن نيروهای ايرانی، گفته بود:«ما هيچ مستنداتی مبنی بر اينکه برای گروگان هايمان مشکل جانی پيش آمده باشد نداريم.»


وبلاگی که گردانندگان آن خود را منتسب به «جندالله» می دانند ساعاتی پس از به گروگان گرفته شدن سربازان، اطلاعيه ای را منتشر کرد که بر مبنای آن این گروه گفته است: در ازای آزادی ۲۰۰ عضو جندالله که در زندان های استان سيستان و بلوچستان نگهداری می شوند، گروگان ها را آزاد خواهد کرد.


آخرين مهلتی که آنان برای اجرای درخواست خود تعيين کرده اند، روز جمعه هفته جاری به پايان می رسد.


XS
SM
MD
LG