لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۰۴

استقلال با دو گل ذوب آهن را برد


استقلال به صدر جدول نزدیک تر شد.
عکس از ایسنا
استقلال به صدر جدول نزدیک تر شد. عکس از ایسنا

استقلال تهران در آخرين مسابقه هفته سيزدهم ليگ برتر ايران، جام خليج فارس، با پيروزی دو بر صفر بر ذوب آهن تا رده سوم خود را بالا کشيد.


در حضور حدود ۵۰ هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه آزادی، استقلال به قصد ادامه پيروزی و گلزنی های اخير پای به ميدان گذاشت و ذوب آهن در سايه هماهنگی و آمادگی جسمانی يارانش يک بازی حساب شده را دنبال می کرد تا با پيروزی يک تنه در صدر باقی بماند و يا دست کم تيم بازنده نبرد بزرگ اين روز نباشد. اما دو گل ديرهنگام آبی پوشان را به صدر جدول رده بندی نزديکتر کرد و طرفداران آنان به قهرمانی آميدهای بيشتری يافتند.


مسابقه استقلال تهران و ذوب آهن اصفهان در حالی نيمه نخست را بدون گل پشت سر گذاشت که استقلال پس از تحت تاثير حريف بودن در ۴۰ دقيقه اول، در پنج دقيقه آخر با بازی درخشان مجتبی جباری و جان واريو چند حضور خطرناک در جلو دروازه تيم اصفهانی داشت که درخشش عيسی اندوی، دروازه بان سنگالی، و بازی حساب شده ياران دفاعی شاگردان محمود ابراهيم زاده، دروازه تيم مهمان را پايدار نگاه داشت.


اما خطای دو ضرب دروازه بان ذوب آهن در تعلل بيش از حد در شروع دو باره بازی در دقيقه ۷۶ به گل استقلال انجاميد. با پاس کوتاه جباری و ضربه خوب حسين کاظمی دروازه ذوب آهن فروريخت. اين گل و ورود فرهاد مجيدی باعث شد تا حمله های تيم اصفهانی با واکنشهای تيم تهرانی همراه شود.


اين کنش و واکنش به گل دوم استقلال در دقيقه ۸۱ با پاس فرهاد مجيدی و ضربه تمام کننده مجتبی جباری انجاميد. با اين پيروزی استقلال به امتياز ۲۴ و رده سوم رسيد. ذوب آهن با ۲۵ امتياز به رده دوم لغزيد.


حالت تهاجمی استقلال در نيمه دوم ادامه يافت و کم کم قدرت برتر استقلال بر حريف سنگينی کرد. در دقيقه ۶۰ دروازه ذوب آهن تا يک قدمی سقوط پيش رفت که ضربه سر آرش برهانی از فاصله نزديک به ديرک عمودی دروازه، به تير خورد و به بازی بازگشت. پيش از اين محمد رضا خلعتبری با يک پاس خوب پای به محوطه جريمه استقلال گذاشت اما نتوانست به توپ ضربه بزند.


استقلال: وحيد طالب‌لو، پژمان منتظری، پيروز قربانی، هادی شکوری، ميثم منيعی، جان‌واريو، مجتبی جباری، خسرو حيدری، حسين کاظمی، سياوش اکبرپور ( فرهاد مجيدی از دقيقه ۷۶) و آرش برهانی (علی عليزاده از دقيقه ۷۱)


پيکان در صدر


پيکان در قزوين يک بر صفر برق را شکست داد تا تيم شيرازی پس از بی شکستی اوليه، با سومين شکست پياپی رو به رو و از جمع پيشتازان خارج شود.


مسابقه پيکان - برق حدود پنج هزار تماشاگر داشت و ميثم رضاپور در دقيقه ۳۵ تک گل ياران علی اصغر مديرروستا را به ثمر رساند.


پيکان با ۲۷ امتياز به تنهايی در صدر ايستاد و برق ۱۹ امتيازی شد.


داربی شمال در رشت حدود هفت هزار تماشاگر داشت و ملوان بندر انزلی ميزبان خود داماش را دو بر يک شکست داد تا داماش در قعر جدول رده بندی، سايه سقوط به ليگ يک را با سنگينی حس کند.


مهرداد جعفری در دقيقه ۶۰ و جلال رافخاهی در دقيقه ۶۸ برای ملوان گل زدند و تک گل تسلی بخش داماش را آدريانو آلوز در دقيقه ۸۵ به ثمر رساند.


با نپذيرفتن استعفای بيژن ذوالفقار نسب از سرمربيگری تيم رشت و گذاشتن شرط پرداخت صد ميليون تومان قرارداد برای پذيرش کناره گيری، سرمربی داماش را به بازگشت به نيمکت داماش مجبور کرد.


ملوان با اين پيروزی ۱۳ امتياز شد و داماش با امتياز هشت در ته جدول رده بندی باقی ماند.


روزی خوب برای راه آهن


راه آهن با پيروزی سه بر صفر بر ابومسلم، موفق ترين تيم روز جمعه دهم آبان در ليگ برتر بود. پس از يک نيمه بدون گل راه آهن در دقيقه های ۵۹ توسط ابراهيم کريمی، ۷۶ توسط حسين پاشايی و ۹۰ توسط مجتبی زارعی گلزنی کرد. اين مسابقه در ورزشگاه شهرک اکباتان انجام شد.


در اهواز ديدار کم تماشاگر استقلال اين شهر با پاس همدان بدون گل پايان يافت.


XS
SM
MD
LG