لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۳۵

ایران اعلام کرد که یک «جاسوس اسرائیل» را اعدام کرده است


مديرکل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات، روز شنبه، اعلام کرد که علی اشتری، يک متهم به «جاسوسی برای اسرائيل»، اعدام شده است.


خبرگزاری «فارس» نيز به نقل از همين مقام وزارت اطلاعات که نامش را معرفی نکرد، گزارش داد که حکم اعدام علی اشتری سحرگاه دوشنبه ۲۷ آبان، پنج روز پيش، اجرا شده است.


خبر بازداشت علی اشتری به اتهام جاسوسی از طريق عرضه « مخابراتی، حفاظتی و امنيتی » به نهادهای حکومتی در تيرماه گذشته از سوی مقام های قضائی و امنيتی در اختيار رسانه ها قرار گرفت، اما خبرگزاری فارس روز دوشنبه در خبر اعدام اشتری گزارش داد که وی در سال ۸۵ از سوی وزارت اطلاعات بازداشت شده بود.


خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، «ايرنا»، علی اشتری را مردی ۴۳ ساله معرفی کرد که ۱۷ سال سابقه مديريت يک شرکت تجاری در تهران ، دبی و يکی از کشورهای ديگر را بر عهده داشت که « محصولات مخابراتی و سيستم های حفاظتی و امنیتی را در داخل کشور به فروش می رسانده و مشتريان خاصی در کشور داشته است.»


اين متهم همچنين از سوی مقام های قضايی و امنيتی جمهوری اسلامی در جريان يکی از روزهای برگزاری دادگاه در مقابل خبرنگاران رسانه های رسمی ايران قرار گرفت و به «اعتراف عليه خود» پرداخت.


علی اشتری همچنين گفت که در جريان رفت و آمد به خارج از کشور به دليل اختراعاتی که داشته با چند خارجی دوست شده و از آنها مبالغی با عنوان وام دريافت کرده است.


خبرگزاری ايرنا نيز به نقل از اشتری گزارش داد که وی « از تصميم آن ها اطلاعی نداشته است » و گفته « من ناخودآگاه در دام سرويس اطلاعاتی اسراييل افتادم و اصلا تصور نمی کردم که در حال همکاری با سرويس اطلاعاتی موساد هستم. »


در جريان اين «اعترافات» اشتری همچنين گفت که قصد داشته تا يک مدل از گوشی ماهواره ثريا را در نمايشگاهای عرضه کند تا نظر مقام های يک نهاد نظامی برای خرديداری آن را جلب کند.


وی همچنين در همان جلسه گفته بود « من ناخواسته به اين عمل کشيده شدم و سال های متمادی به کشور، نظام و ارگان های مختلف خدمت کردم و خدمات من در پرونده کاری من مکتوب است است و کارنامه من مشخص است. »


XS
SM
MD
LG