لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۱۵

پرس تی‌وی از حمله به دفتر این شبکه در غزه خبر داد


تلویزیون انگلیسی‌زبان پرس‌تی‌وی در ساختمان مشترکی با تلویزیون عرب زبان العالم در غزه مستقر است.
تلویزیون انگلیسی‌زبان پرس‌تی‌وی در ساختمان مشترکی با تلویزیون عرب زبان العالم در غزه مستقر است.

شبکه تلویزیونی دولتی انگلیسی زبان ایران، پرس تی‌وی، جمعه شب اعلام کرد که ساختمان محل استقرار این شبکه و شبکه تلویزیونی العالم در غزه مورد حمله راکتی اسرائیل قرار گرفته است.


بر اساس این گزارش در حمله به ساختمان محل استقرار این شبکه‌های ایرانی در غزه، دست‌کم دو نفر مجروح شده‌اند.


تلویزیون انگلیسی زبان پرس تی‌وی و تلویزیون عرب زبان العالم وابسته به جمهوری اسلامی در ساختمان مشترکی در شهر غزه مستقر هستند و یکی از مجروح شدگان بر اساس گزارش العالم از کارکنان این شبکه عرب زبان است.



پرس تی وی در گزارش خود به نقل از خبرنگاران مستقر در این دفتر گفته است که هیچ هشداری مبنی بر حمله به این ساختمان که تنها در آن «خبرنگاران و عوامل خبری مشغول کار بودهاند» دریافت نشده است.


این شبکه تلویزیونی همچنین می‌گوید پرژکتورهایی روی سقف این ساختمان مستقر بوده تا این ساختمان را از دیگر ساختمان‌های منطقه متمایز کند.


خبرگزاری رویترز نیز به نقل از مجری خبر پرس تی‌وی گزارش کرده است که اسرائیل از مختصات این ساختمان اطلاع داشته و تضمین داده بود که به این ساختمان حمله نخواهد شد.


بر اساس این گزارش به تجهیزات خبری از جمله دستگاه‌های ماهواره‌ای که بر سقف این ساختمان مستقر بوده، آسیب‌هایی وارد شده است.


پیش از این اسرائیل در روز سه‌شنبه خضر شاهین یک خبرنگار شبکه العالم در منطقه غزه را به دلیل اعلام زودهنگام خبر آغاز حمله زمینی به غزه بازداشت کرده بود.


در آن زمان اعلام شد که پلیس اسرائیل سعی دارد بفهمد چرا خبرنگار «العالم» گزارش‌های مربوط به آغاز عمليات زمينی ارتش اسرائيل را زودتر از آنچه که به خبرنگاران جهانی مستقر در اسرائيل دستور داده شده بود، از شبکه «العالم» پخش کردند.


خضر شاهين، از اعراب تابع اسرائيل و دارای شناسنامه اسرائيلی است و شبکه «العالم» یک روز پیش از دستگیری از وی خواسته بود «برای جلوگيری از دستگير شدن، برای مدتی به شهر رام الله، مقر رسمی تشکيلات فلسطينی نقل مکان کند».


ایران دستگیری این خبرنگار العالم را غیر قانونی و «مغاير با اصل اطلاع‌رسانی آزاد و خبررسانی صحيح خبرنگاران» قلمداد کرده و از یونسکو خواسته است تا برای آزادی وی تلاش کند.


XS
SM
MD
LG