لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۵۰

آمریکا بانک کره شمالی را به اتهام همکاری با بانک‌های ایران تحریم کرد


خزانه داری آمریکا
خزانه داری آمریکا
وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که یک بانک کره شمالی را به اتهام همکاری مالی با بانک‌های ملی و سپه و همچنین ارتباط با معاملات تسلیحاتی کره شمالی، در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دیوید کوهن، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور مبارزه با تروریسم که مسئولیت امور تحریم‌های ایران را بر عهده دارد، اعلام کرد که بانک «ایست لند» کره شمالی از «مجراهای اصلی» نقل و انتقال‌های مالی در تجارت اسلحه پیونگ یانگ به شمار می‌رود و در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ در انتقال پول از سوی یک سازمان تجارت اسلحه در کره شمالی به بانک‌های ملی و سپه دست داشته است.

آقای کوهن، این شرکت تسلیحاتی متعلق به کره شمالی را «کاج سبز» معرفی کرد.

این مقام مسئول در امور تحریم‌های ایران در توضیح گفت که بانک «ایست لند» متهم به همکاری با سازمان تسلیحاتی «کاج سبز» است که به گفته خبرگزاری فرانسه، با آژانس اطلاعاتی کره شمالی مرتبط است.

اتهام دست داشتن در معاملات مالی با بانک‌های سپه و ملی در حالی مطرح شده است که این دو بانک در فهرست تحریم‌‌های خزانه‌داری ایالات متحده قرار دارند.

بانک ملی، بزرگترین بانک ایران، از سال ۲۰۰۷ به اتهام حمایت از برنامه هسته‌‌ای ایران از سوی خزانه‌داری آمریکا تحریم شد.

خزانه‌داری آمریکا همچنین این بانک را متهم کرده است که به سران ارشد سپاه پاسداران خدمات بانکی ارائه می‌دهد.

نام سپاه پاسداران از سال ۱۳۸۶ (اکتبر ۲۰۰۷) به اتهام حمایت از فعالیت هسته‌ای جمهوری اسلامی در فهرست خزانه‌داری آمریکا قرار دارد؛ برنامه‌ای که از دیدگاه غرب دارای ماهیتی نظامی است.

خزانه داری آمریکا بانک سپه را نیز به ارائه خدمات به برنامه‌های هسته‌ای و موشکی ایران متهم کرده و در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

حال بانک «ایست لند» متهم به همکاری با این دو بانک ایران است که خود به اتهام حمایت از برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی از سوی خزانه‌داری تحریم شده‌اند.
XS
SM
MD
LG