لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۰۹

هشدار تازه سپاه در مورد «جریان انحرافی»؛ «سپاه در عرصه غیرنظامی منتظر دستور نمی‌ماند»


محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران ایران
محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران ایران
فرمانده سپاه پاسداران جمهوری اسلامی تنها دو روز پس از هشدار نسبت به شکل‌گیری «جریان انحرافی» بار دیگر ضمن اشاره به این که انقلاب بیشتر از داخل کشور تهدید می‌شود هشدار داده است که «سپاه برای دفاع از انقلاب در عرصه غیرنظامی منتظر دستور نخواهد ماند».

به گفته این مقام ارشد در جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران فقط در مسائل نظامی منتظر دستور می‌ماند، اما «در جنبه‌های غیرنظامی» اشتباه است که «فرماندهان فکر کنند باید منتظر دستور باشند».

محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران ایران، روز شنبه در گفت‌وگویی با خبرگزاری وابسته به این نیرو، فارس، گفته بود که یک «جریان انحرافی» در میان اصول‌گرایان خود را پشت «یک چهره موجه» پنهان کرده است.

آقای جعفری همچون برخی دیگر از مقامات ارشد در جمهوری اسلامی همچنین پیش‌بینی کرده بود که این جریان «به طور قطع» در آینده به مقابله با انقلاب برخواهد خاست.

در ماه‌های اخیر برخی از مقام‌های نظامی و نیز شماری از چهر‌ه‌های اصول‌گرا بارها نسبت به بروز «فتنه جدید» و شکل‌گیری «جریان انحراف» در میان اصول‌گرایان هشدار داده و در این میان نوک پیکان حملات خود را متوجه برخی از اطرافیان محمود احمدی‌نژاد، به‌ویژه اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر او، کرده‌اند.

این مقامات و چهره‌ها همگی در یک نکته اتفاق نظر دارند و آن این که آقای احمدی‌نژاد خود فردی «ولایت‌مدار» و تابع آیت‌الله علی خامنه‌ای است، اما اطرافیانش قصد دارند او را به انحراف بکشانند.

فرمانده سپاه پاسداران نیز با تکرار گفته‌های خود مبنی بر این که محمود احمدی‌نژاد «چهره‌ای موجه» است روز دوشنبه بار دیگر تاکید کرده است که «ولایت‌پذیری آقای احمدی‌نژاد خیلی بیشتر از مسئولان جدیدی است که تازه زبان باز کرده‌اند».

او با این حال به رئیس جمهور ایران هشدار داده است که «باید بیشتر منتظر توطئه علیه خود باشد»، چرا که «دشمنان همیشه به دنبال این بودند که خط غفلت بعضی از مسئولین را بگیرند».

محمدعلی جعفری بدون نام بردن از اسفندیار رحیم مشایی تاکید کرده که «سپاه هر چه دارد از انقلاب است، نه ایران و مکتب ایرانی»، و او را متهم کرده است که تلاش می‌کند «داشته‌های سپاه را گرفته و نقاط قوت نظام را به سمت چیزهای دیگر منحرف کنند».

در حالی که به دنبال قضیه عزل و نصب وزیر اطلاعات در ایران، هشدارهای مقامات جمهوری اسلامی، از شخص رهبر تا دیگران، به محمود احمدی‌نژاد در مورد وجود «جریان انحرافی» پیرامون او هم‌چنان ادامه دارد، هنوز آقای احمدی‌نژاد هیچ واکنشی جز سکوتی معنادار به این هشدارها و گاه حملات نشان نداده است.

تنها واکنش رئیس جمهور ایران به قضیه عزل وزیر اطلاعات از سوی خود و نصب دوباره این وزیر از سوی رهبر جمهوری اسلامی شاید عدم حضور او در جلسه هیئت دولت در روز یک‌شنبه باشد.
XS
SM
MD
LG