لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۰۴

۳۰۰ همچنان پيشتاز است


فيلم۳۰۰ عنوان پرفروش ترين فيلم در سه ماه اول سال ۲۰۰۷ آمريکا را به خود اختصاص داده است.
فيلم۳۰۰ عنوان پرفروش ترين فيلم در سه ماه اول سال ۲۰۰۷ آمريکا را به خود اختصاص داده است.

فيلم ۳۰۰ در دومين تعطيلات آخرهفته اکران خود با فروشی معادل ۳۱ ميليون و ۲۰۰هزار دلار هم چنان در صدر جدول فيلم های پر فروش سينماهای آمريکا قرار دارد .


با آمارهای فروش گزارش شده ، فيلم۳۰۰ عنوان پرفروش ترين فيلم در سه ماه اول سال ۲۰۰۷ آمريکا را به خود اختصاص داده است. اين فيلم طی دو هفته اول اکران در جهان بيش از ۱۲۷ ميليون دلار فروش داشته است.


بعضی از منتقدان سينمايی، اعتراض جمع زيادی از ايرانيان مقيم خارج کشور و بعضی از نهادها و مسئولان کشور ايران را سبب افزايش فروش فيلم می دانند.


فيلم ۳۰۰ بر اساس کتاب کميک استريپی به همين نام نوشته فرانک ميلر و به کارگردانی زک اسنايدر ساخته شده و جرالد باتلر، لنا هيدی و ديويد ون هام در آن به نقش آفرينی پرداختند . این فيلم محصول يال ۲۰۰۷ کمپانی برادران وارنر است و« اعظم علی»، خواننده ايرانی گروه«نياز»، از خوانندگان موسيقی متن فيلم است.


حدود سال ۴۸۰ پيش از ميلاد ، ۳۰۰ سرباز اسپارتی در دره ترموبيل راه را در برابر لشکر بيشمار خشايارشا می بندند و موفق می شوند سه روز در مقابل هزاران سرباز خشايارشا مقاومت کنند، اما در نهايت به خاطر خيانت يک گوژپشت، همه شان کشته شدند.


جمعی از ايرانيان به خاطر نشان دادن ايرانيان باستان در هئيت حيوانات و موجودات زشت صورت و بد سيرت و انتخاب خشاريارشا در شکل مردی ديو پيکر دست به کار جمع آوری امضا و تشکيل يک بمب گوگلی عليه فيلم زده اند.


اين فيلم که هاليوود آن را توليد کرده انصافا يک دستبرد ظالمانه به تاريخ بشريت است. در جنگ يونان و ايران قيافه‌ی ايرانی‌ها را بسيار بد و خلاف واقعيت تاريخ نشان داده است
اکبر هاشمی رفسنجانی

حدود ۵۰ نفر با تجمع مقابل سازمان يونسکو در تهران اعتراض خود را نسبت به اين فيلم اعلام کردند.


در اقدامی ديگر تمامی اصناف سينمای ايران، اکران فيلم ۳۰۰ را محکوم و اعلام داشتند که اکران اين فيلم در سالی که يونسکو آن را سال مولانا نام نهاده، يک اقدام سياسی است.


يک هفته بعد از شروع نمايش فيلم در سراسر جهان، کمپانی سازنده فيلم، برادران وارنر، در پاسخی به اين اعتراضات عنوان کرد که فيلم صرفا تخيلی است و سارندگان آن هيچ گونه هدف سياسی را دنبال نکرده اند و قصد توهين به هيچ نژاد يا مردمی را ندارند بلکه فقط در پی سرگرم کردن مخاطبان خود هستند.


اگر چه فيلم بانقدهای منفی بسياری ازجانب منتقدين سينمايی درآمريکا مواجه شده، اما صاحب نظران معتقدند که جنجال های حاشيه اکران اين فيلم باعث فروش بيش از انتظار آن شده است.


رفسنجانی: فيلم ۳۰۰ يک دستبرد ظالمانه تاريخ بشريت است


اکبر هاشمی رفسنجانی، رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، در بخشی از سخنان خود در نماز جمعه روز سوم فرودین، با تقبيح فيلم ۳۰۰ گفت: «اين فيلم که هاليوود آن را توليد کرده انصافا يک دستبرد ظالمانه به تاريخ بشريت است. در جنگ يونان و ايران قيافه‌ی ايرانی‌ها را بسيار بد و خلاف واقعيت تاريخ نشان داده است .»


وی با اشاره به حمله لشگر اسکندر در به تخت جمشيد گفت: «آثار جنايت اشغالگران ايران در آن زمان هنوز در تخت جمشيد قابل مشاهده است اما آن‌ها اين را نمی‌بينند و صحنه را غيرواقعی نشان داده‌اند. »


چندی پيش، جواد شمقدری، مشاور هنری محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری ايران نيز اين فيلم را آينه ای از « جنگ روانی آمريکا عليه ايران» توصيف کرد.


آقای شمقدری به خبرگزاری فارس گفته بود که «مسئولان فرهنگی آمريکا حس کردند با غارت گذشته تاريخی ايران و توهين به اين تمدن، می توانند خود را از جنبه روانی ارضا کنند و حملات روانی خود را عليه ملت ايران ساماندهی نمايند


سخنگوی دولت، آقای الهام و ریيس جمهوری محمود احمدی نژاد با اشاره به داستان فيلم آنرا بخشی از توطئه غرب در برابر ايران دانستند.


این در حالی است که دولت جمهوری اسلامی همواره از شاهان ایران با نام «طاغوت» یاد می کرده است.


XS
SM
MD
LG