لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۴۴

احتمال حضور استقلال در ليگ قهرمانان آسيا


تيم فوتبال استقلال در صورت پذيرفته شدن دادخواستش اولين بازی خود را ۱۷ روز ديگر برگزار خواهد کرد.
تيم فوتبال استقلال در صورت پذيرفته شدن دادخواستش اولين بازی خود را ۱۷ روز ديگر برگزار خواهد کرد.

ماتیو ريب، دبير کل ديوان داوری ورزش، اعلام کرد که از نظر اين ديوان حضور تيم فوتبال استقلال در رقابت های ليگ قهرمانان آسيا بلا مانع است.


به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ايرنا، ديوان داوری ورزش رای اوليه را به نفع استقلال داده، ولی تضمينی در اين که کنفدراسيون آسيا نيز رای ديوان اداری را قبول کند وجود ندارد.


تيم فوتبال استقلال در صورت پذيرفته شدن دادخواستش اولين بازی خود را ۱۷ روز ديگر برگزار خواهد کرد.


کنفدراسيون فوتبال آسيا، با استناد به ماده ۳۰ آيين نامه اجرايی اين مسابقه ها، تيم فوتبال استقلال، نماينده ايران در رقابت های ليگ قهرمانان آسيا را به دليل تاخير در ارسال فهرست اوليه بازيکنان خود، از دور مسابقه ها کنار گذاشته است.


بر اساس آيين نامه اين مسابقه ها، تيم ها موظف شدند تا فهرست ۳۰ نفره خود را تا روز ۱۱ فوريه، به کميته برگزاری اين مسابقه ها معرفی کنند.


باشگاه استقلال رسما ازکنفدراسيون فوتبال آسيا درخواست کرد تا رای صادره را عوض کند و لی اين کنفدراسيون از تغييررای صادره خودداری ورزيد.


مساله حضور استقلال در ليگ قهرمانان آسيا به دادگاه استيناف برای ورزش، سی ای اس، که در لوزان سوييس مستقر است، رسيد.


اين دادگاه نيز اعلام کرد که درخواست باشگاه فوتبال استقلال برای اخذ تدابيری فوری، در ارتباط با تصميم گرفته شده در روز ۱۶ فوريه ۲۰۰۷ توسط کنفدراسيون فوتبال آسيا مبنی بر محروميت از شرکت در ليگ قهرمانان ۲۰۰۷ اين کنفدراسيون، مورد موافقت قرار نگرفته است.


اين بار ديوان داوری ورزش پرونده اين باشگاه را مورد بررسی قرار داد و رای به حضور استقلال در رقابت های ليگ قهرمانان داد؛ منتهی رای صادره از طرف اين دادگاه بايد به تاييد کنفذراسيون فوتبال آسيا برسد.


پس از ماجراهای منجر به حذف استقلال و خانه تکانی در رده مديريت عامل، هيئت مديره، رياست سازمان فوتبال و کميته بين الملل باشگاه و سرپرستی تيم فوتبال استقلال، هنوز مسببان عدم ارسال نام بازيکنان ودر نتيجه حذف استقلال از ليگ قهرمانان باشگاه های آسيا معرفی نشده اند

خبرگزاری ها ی داخل ايران به نقل از ماتيو ريب ، دبير کل اين ديوان، اظهاراميدواری کردند که با توجه به اينکه ديوان داوری ورزش مقامی بالاتر ار کنفدراسيون َآسيا دارد، رای نهايی به نفع استقلال صادر شود.


پس از ماجراهای منجر به حذف استقلال و خانه تکانی در رده مديريت عامل، هيئت مديره، رياست سازمان فوتبال و کميته بين الملل باشگاه و سرپرستی تيم فوتبال استقلال، هنوز مسببان عدم ارسال نام بازيکنان ودر نتيجه حذف استقلال از ليگ قهرمانان باشگاه های آسيا معرفی نشده اند.


در همين حال، برخی سايت های خبری در ايران گزارش داده اند که مقداد نجف نژاد، مدير عامل برکنار شده استقلال تا کنون چند بار تهديد کرده است که مسببان محروميت استقلال را معرفی خواهد کرد، هر چند وی هنوز از کسی در اين زمينه نام نبرده است.


به اين ترتيب با حذف استقلال مسابقه های گروه دوم، تنها با شرکت تيم های پاختاکور ازبکستان، الهلال عربستان و الکويت از کشور کويت، طبق برنامه انجام می شود و تمامی بازی های استقلال سه بر صفر به نفع حريفان اعلام می شود.


کميته برگزاری اين مسابقه ها که سال گذشته تيم های پرووينشال التريسيتی و توباکو مونوپولی تايلند و آرمامالانگ وپرسيپورا و جاياپورا از اندونزی را به دليل مشابه از دور مسابقه ها کنار گذاشت، اعلام کرد که به گروه بندی مسابقه ها دست نمی زند.


XS
SM
MD
LG