لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۰۲

پنالتی دقيقه ۹۲ برای شکست استقلال


در آخرين دقيقه جدال پر برخورد اما بدون گل استقلال با سپاهان، مرتضی ابراهيمی مدافع تازه نفس استقلال روی حامد رسولی خطای پنالتی کرد.
در آخرين دقيقه جدال پر برخورد اما بدون گل استقلال با سپاهان، مرتضی ابراهيمی مدافع تازه نفس استقلال روی حامد رسولی خطای پنالتی کرد.

تيم فوتبال استقلال در حساس ترين مسابقه هفته بيست و ششم ليگ برتر ايران، با يک ضربه پنالتی در آخرين لحظه های مسابقه، مغلوب سپاهان شد.


پيروزی سپاهان در اصفهان نبرد قهرمانی در فوتبال جام خليج فارس ايران را در واپسين روزهايش فشرده تر و تعداد مدعيان قهرمانی را بيشتر کرد.


در آخرين دقيقه جدال پر برخورد اما بدون گل استقلال با سپاهان، مرتضی ابراهيمی مدافع تازه نفس استقلال روی حامد رسولی خطای پنالتی کرد.


استقلال با وجود اين شکست همچنان با ۵۰ امتياز صدرنشين جدول رده بندی رقابت های ليگ برتر باقی ماند

ضربه پنالتی را هادی عقيلی دردقيقه دوم وقت تلف شده در همان جهتی زد که وحيد طالب لو حرکت کرده بود، اما توپ به تور دروازه استقلال رسيد تا آبی پوشان پس از دو هفته صدر نشينی، با اين واقعيت رو به رو شوند که حفظ پيشتازی مشکل تر از دستيابی به آن است.


دو تيم استقلال و سپاهان با حضور بيش از ۳۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه نقش جهان اصفهان مسابقه ای احتياط آميز را در نيمه نخست از خود نشان دادند.


سپاهان در دقيقه های ۲۴ و ۳۰ توسط جلال اکبری و حميد شفيعی، برای گلزنی فرصت های خوبی پيدا کرد ولی هر دو بار آنها را هدر داد.


حالت تهاجمی تيم استقلال در لحظه های پايانی نيمه نخست، باعث شد تا اصغر طالب نسب پا به توپ با آرمناک پتروسيان، دروازه بان سپاهان، تک به تک شود، اما توپ را عجولانه به بالای دروازه بزند.


استقلال با وجود اين شکست همچنان با ۵۰ امتياز صدرنشين جدول رده بندی رقابت های ليگ برتر باقی ماند.


حتی در صورتی که سايپا بتواند با پيروزی بر پيکان، سه امتياز به استقلال نزديک شود، باز استقلال يک امتياز بيشتر خواهد داشت.


سپاهان نيز با سه امتياز پيروزی بر پيشتاز به ۴۲ امتياز رسيد و در رده چهارم جدول رده بندی، با يک بازی کمتر موقعيت خوبی در روزهای پايانی « ليک » برای ادعای قهرمانی پيدا کرد.


اين چهارمين شکست تيم استقلال تهران در فصل ۱۳۸۶-۱۳۸۵ بود.


صمد مرفاوی : در نقش جهان امنيت نداشتيم


صمد مرفاوی، سرمربی تيم استقلال، با ناراحتی بيش از حد از شکست آبی پوشان به خبرنگاران گفت: « در ورزشگاه نقش جهان امنيت نداشتيم، وقتی امنيت نباشد، چطور می ‌توانيم دربازی با سپاهان پيروزمندانه به تهران برگرديم.»


سرمربی تيم استقلال بدون آنکه به چگونگی نبود امنيت اشاره کند، به خبرگزاری ها گفت« سپاهان به نظر من تيمی نبود که بتواند ما را شکست دهد. ولی به لطف داوری، اين پيروزی برای آنها حاصل شد و ما ناجوانمردانه از سپاهان شکست خورديم.»


سرمربی تيم استقلال بدون آنکه به چگونگی نبود امنيت اشاره کند، به خبرگزاری ها گفت« سپاهان به نظر من تيمی نبود که بتواند ما را شکست دهد. ولی به لطف داوری، اين پيروزی برای آنها حاصل شد و ما ناجوانمردانه از سپاهان شکست خورديم.»

مرفاوی با انتقاد شديد از داوری خداداد افشاريان اظهار کرد: « اين نخستين ‌باری نيست که افشاريان به ضرر ما سوت می زند. اين داور در ليگ اين فصل پنج بار برای ما سوت زده و هر پنج بار داوری اش به ضررما تمام شده است. تيم ما پا به پای سپاهان بازی کرد و به هيچ وجه مستحق اين شکست نبود. در اين بازی ما با يک پنالتی باختيم که داور آن را به تيم سپاهان هديه کرد. اميدوارم کميته‌ داوران فدراسيون فوتبال بالاخره داوران مسابقه های ما را از روی عدالت انتخاب کند.»


مرفاوی در مورد نبودن عليزاده در اين مسابقه گفت: « نبود او چندان فرقی برای ما نداشت، زيرا استقلال تنها به يک بازيکن متکی نيست.»


لوکا بوناچيچ : استقلال سزاوار قهرمانی نيست!


لوکا بوناچيچ، سرمربی تيم سپاهان پس از پيروزی تيمش گفت: « خوشحالم که اين بازی نشان داد استقلال تيمی نيست که سزاوار قهرمانی باشد. همان طور که پيش از اين گفته بودم، استقلال بدون عليزاده، تاکتيکی برای ارايه نداشت . ما در برابر استقلال هر کاری که می ‌خواستيم، کرديم. اين نشان می ‌دهد که استقلال بدون عليزاده، يک تيم کامل نيست. »


بوناچيچ افزود: «در اين فصل استقلال کاملا به پرتاب های اوت عليزاده تکيه داشته است و به نوعی بيس بال بازی می کند.»


بوناچيچ در پايان گفت: «همان طور که در هفته های اخير موفق به شکست دو صدرنشين ليگ برتر، اول سايپا و امروز هم استقلال شديم، توانايی اين را هم داريم که العين را نيز در اصفهان شکست دهيم.»


پيروزی ابومسلم با تگ گل اولروم


تيم ابومسلم پس از هفته ها يک بار ديگر پيروزی را تجربه کرد و اين ار هم پيروزی با گلزنی عرفان اولروم، مهاجم کامرونی تيم مشهدی بود.


ياران خداداد عزيزی در مشهد تيم فجر سپاسی را با دقيقه ۳۸ اولروم شکست دادند.


در اين مسابقه ياران ابومسلم سه کارت زرد درياف کردندو تيم فجر در وقت تلف شده صادق کرمی را به دليل کارت قرمزی که در يافت کرد در اختيار نداشت.


خداداد عزيزی: اولروم مغز ندارد!


خداداد عزيزی، سرمربی تيم ابومسلم، در پايان مسابقه به خبرنگاران گفت که تيمش بايد با نتيجه چهار بر صفر پيروز می شد.


او افزود: « عرفان اولروم مغز ندارد وگرنه اين قدر موقعيت گل خراب نمی کرد. او به اعتبار بالاتنه اش حالا آقای گل ايران است. شرايط فيزيکی او را کمتر مهاجمی در ايران دارد . به همين دليل در جنگ های « نفر به نفر » از پس تنومند ترين مدافعان ايران هم بر می آيد.»


مايه بدبختی فوتبال ايران


خداداد همچنين گفت: « اين مايه بدبختی فوتبال ايران است که اولروم بهترين گلزن ليگ برتر باشد. او سال


اين مايه بدبختی فوتبال ايران است که اولروم بهترين گلزن ليگ برتر باشد. او سال پيش تنها ۱۵ دقيقه بازی می کرد اما امسال با ۱۵ گل، رده اول گلزنان را دارد، آن هم در کشوری که ريشه فوتبالش غنی است
خداداد عزیزی

پيش تنها ۱۵ دقيقه بازی می کرد اما امسال با ۱۵ گل، رده اول گلزنان را دارد، آن هم در کشوری که ريشه فوتبالش غنی است.»


سرمربی تيم ابومسلم بار ديگر از داوری شکايت کرد و گفت با اخطارهای بی دليل و سه اخطاره شدن اولروم و نورمحمدی حالا حاشيه سازان می گويند که ابومسلم برای مسابقه با فولاد عمدا ياران کليدی اش را در معرض محروميت قرار داده است.


خداداد برايش اين سوال مطرح بود که در يک مسابقه بدون در گيری و توقف بازی، چرا داور شش دقيقه وقت تلف شده گرفت.


ته جدولی ها


در روزی که سپاهان بر استقلال پيروز شد، همشهری اش، ذوب آهن در خانه ملوان با نتيجه مشابه يک بر صفر به ميزبانش باخت.


برای ملوان اين پيروزی ارزش بسياری داشت، زيرا اين تيم در واپسين هفته های ليگ برتر فاصله اش را با لبه پرتگاه سقوط حفظ کرد.


مازيار زارع به ثمر رساننده تگ گل پيروزی ملوان از نقطه پنالتی بود. پيروزی ملوان در برابر حريفی بود که چندان انگيزه ای برای روزهای آخر نشان نمی دهد. در واقع اين جنگ شمال و جنوب بود تا فولاد اهواز نتواند جايگاه خطرناکش را با تکيه بر نتايج خوب هفته های اخير به ملوان دهد.


هفته بيست و ششم جام خليج فارس ايران در روز يکشنبه دوم ارديبهشت، با ديدار تيم های پرسپوليس با فولاد اهواز، سايپا با پيکان و استقلال اهوار با پاس تهران، ادامه خواهد يافت.

راه آهن در مسابقه با صبا باتری به يک تساوی ديگر دست يافت. اين بار بدون گل. ۱۶ امتياز راه آهن در قعر جدول رده بندی نمی تواند در فاصله چهار هفته به پايان ليگ، اميدهايی را برای تيم قديمی تهرانی زنده کند. در جمع تيم های ليگ برتر نام راه آهن قديمی ترين است.


سنگين ترين شکست برق در شيراز


برق شيراز پس از شکست سه بر صفر از استقلال، کمتر گمان داشت که در شيراز با نتيجه سنگين چهار بر يک مغلوب مس کرمان شود.


در ورزشگاه حافظيه، تيم مس کرمان با گل‌های عليرضا دغاغله در دقيقه ۲۳ بابک خاتمی در دقيقه های ‪ ۴۰ ( پنالتی ) و ‪ ‪ دروازه لرزان برق را فرو ريخت.


هفته بيست و ششم جام خليج فارس ايران در روز يکشنبه دوم ارديبهشت، با ديدار تيم های پرسپوليس با فولاد اهواز، سايپا با پيکان و استقلال اهوار با پاس تهران، ادامه خواهد يافت.


XS
SM
MD
LG