لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۹

نمايش فيلمی بر اساس زندگی مارادونا در ايتاليا


ماراونا به عنوان يکی از بزرگترين بازيکنان تاريخ فوتبال، عنوان بهترين بازيکن قرن بيستم از سوی فيفا را به همراه پله برزيلی از آن خود ساخت
ماراونا به عنوان يکی از بزرگترين بازيکنان تاريخ فوتبال، عنوان بهترين بازيکن قرن بيستم از سوی فيفا را به همراه پله برزيلی از آن خود ساخت

فيلمی بر اساس زندگی ديه گو مارادونا، بازيکن اسطوره ای فوتبال آرژانتين، از روز جمعه ۳۰ مارس، در سراسر ايتاليا به نمايش در می آيد.


سايت فدراسيون بين المللی فوتبال، فيفا، به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت که فيلم « مارادونا لا مانو دی ديو » يا« دست خدا» به کارگردانی مارکو ريسی به زودی در سينماهای ايتاليا اکران خواهد شد.


عنوان فيلم از گفته معروف مارادونا در توصيف گل بحث برانگيزش با ضربه دست به تيم ملی انگليس درجام جهانی ۱۹۸۶ گرفته شده است.


اين گل که درمرحله يک چهارم پايانی به ثمر رسيد، باعث شد که آرژانتين تا دستيابی به مقام قهرمانی پيش رود.


مارکو ريسی می گويد با این فیلم می خواسته جنبه انسانی زندگی اين بازيکن بزرگ را نشان دهد که با اعتياد و بيماری دست و پنجه نرم می کند

داستان فيلم راجع به مرحله های گوناگون زندگی اين بازيکن، از جمله مشکلات مربوط به اعتياد به مواد مخدر او است.


ريسی در مورد اين فيلم می گويد که می خواسته جنبه انسانی زندگی اين بازيکن بزرگ را نشان دهد که با اعتياد و بيماری دست و پنجه نرم می کند .


او می گويد : « البته اين درست است که او کوکائين استعمال می کرد، اما مارادونا يک مقام دولتی نبود. او نابغه ای بود که اساسا در تمام عمرش تنها به خود صدمه زد.»


آقای مارکو ريسی، گل مارادونا به انگليس را به عنوان «يک حرکت هنری» توصيف می کند.


ماراونا به عنوان يکی از بزرگترين بازيکنان تاريخ فوتبال، عنوان بهترين بازيکن قرن بيستم از سوی فيفا را به همراه «پله» برزيلی از آن خود ساخت. اين عنوان بی نظير پس از دوران درخشان فوتبال او در تيم های بوکاجونيورز، بارسلونا و ناپولی بود.


مارادونا که اکنون ۴۶ سال دارد، در سال ۱۹۸۶ به آرژانتين کمک کرد تا قهرمان جام جهانی فيفا شود. سپس با تيم ناپولی ايتاليا دو بار قهرمان « ليگ » اين کشور، در سال های ۱۹۸۷ و ۱۹۹۰ را تجربه کرد.


فيلم «دست خدا» در بيش از صد سينمای ايتاليا به روی پرده می آيد و در ماه مه آينده درجشنواره معروف فيلم کن فرانسه نيز به نمايش در خواهد آمد.


XS
SM
MD
LG