لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۰۰

تيم ملی فوتبال اميد در امارات پيروز شد


تیم امید ایران در مسابقات آسیایی قطر به مقام سوم رسید.
تیم امید ایران در مسابقات آسیایی قطر به مقام سوم رسید.

تيم ملی فوتبال اميد ايران در تدارک برای رقابت های مقدماتی المپيک ۲۰۰۸ پکن، روز سه شنبه ۲۰ فوريه ،تيم ملی اميد امارات را سه بر صفر در ورزشگاه الشباب دبی شکست داد.


عادل کلاه کج در دقيقه نهم و از روی نقطه پنالتی، ميلاد ميداودی در دقيقه ۲۱ با پاس حسین کعبی، و احسان خرسندی در دقيقه ۹۰، گل های تيم اميد ايران را به ثمر رساندند .


تيم ملی اميد در نخستين مسابقه تدارکاتی خود در تهران، با نتيجه يک بر صفر مغلوب تيم ملی اميد بلاروس شده بود .


وينگو بگوويچ، سر مربی کروات تيم ملی اميد، در اين بازی از اغلب بازيکنان اعزامی به امارات استفاده کرد.


بگوويچ، برای عبور از سد استراليا، با فراخواندن حسين کعبی، حساب ويژه ای روی او باز کرده است. در اين بازی بازوبند کاپيتنی تيم اميد از آن کعبی بود و با تعويض او، سوشا مکانی، کاپيتان تيم ملی اميد شد.


حسين کعبی که جديدترين بازيکن تيم فوتبال پرسپوليس به حساب می آيد، پایه گذار دو گل نخست تيم ملی اميد بود.


بگوويچ از بازی تيم ملی اظهار رضايت کرد و گفت که اميدوار است درمسابقه با استراليا به نتيجه مطلوب برسد.


پس از اين مسابقه، اميدهای ايران در نخستين گام برای راهيابی به رقابت های المپيک بايد با تيم ملی اميد استراليا رو به رو شوند. مسابقه «رفت» اين دو تيم روز نهم اسفند در ورزشگاه آزادی انجام خواهد شد.


استراليا برای رويا رویی با ايران ابتدا به صورت رفت و برگشت با تيم ملی اميد تايوان مسابقه داد که با مجموع ۱۲ بر صفر، يازده گل در آدلايد و يک گل در تايپه، حريف ضعيف خود را از سر راه برداشت.


تيم استراليا در نخستين مسابقه تدارکاتی خود، در جام چهار جانبه سال نو چينی در هنگ کنگ، صفر بر دو مغلوب تيم ملی اميد چين شد.


چين به دليل ميزبانی بازی های المپيک از رقابت های مقدماتی معاف است.


به گفته خبرگزاری فرانسه، استراليايی ها در اين مسابقه چند بازيکن خود را، به دليل مسابقه پايانی ليگ ملی فوتبال استراليا بين تيم های ملبورن و آدلائيد، به همراه نداشتند .


حشمت مهاجرانی در ميان تماشاگران


در ميان تماشاگران کم تعدادی که در ورزشگاه الشباب بودند، برونو متسو، مربی فرانسوی تيم ملی امارات، وهمچنين حشمت مهاجرانی، مربی نامدار فوتبال ايران به چشم می آمدند.


مهاجرانی در پايان، با ابراز رضايت از بازی تيم اميد، آرزو کرد که اين تيم بتواند طلسم راه نيافتن به بازی های المپيک را بشکند.


آخرين حضور فوتبال ايران در المپيک ۱۹۷۶ در مونترال کانادا به رهبری حشمت مهاجرانی بود.


XS
SM
MD
LG