لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۴۸

سقوط انگليس و فرانسه در شب جشنواره فوتبال


تیم ملی آرژانتین در دیداری دوستانه موفق شد فرانسه را در پاریس شکست دهد.
تیم ملی آرژانتین در دیداری دوستانه موفق شد فرانسه را در پاریس شکست دهد.

در حالی که تنها سان مارينو و جمهوری ايرلند بازی هايی رسمی در راه « يورو ۲۰۰۸ يوفا» برگزار کردند، ۴۸ تيم ملی از فرصت روز برای انجام بازی های دوستانه بهره بردند.


در اين رويارويی های پرتعداد و پر از « نام » بزرگان فوتبال جهان، نتيجه های جالب و در پاره ای شگفت انگيز، کم نبود و تيم های هميشه مطرح در رقابت های جام جهانی با شکست در خانه نتوانستند از تيغ انتقاد ها بگريزند.


شايد بارزترين آنها فرانسه، نايب قهرمان جام جهانی بود، که در پاريس مغلوب تيم نامدار آرژانتين شد و يا انگليس که در اولد ترافورد منچستر، در برابر تيم تازه اعتماد به نفس باخته اسپاينا، به شکست تن داد.


به گزارش سايت فيفا، آرژانتين در ورزشگاه« استاد دو فرانس » پاريس، دقيقا همان چيزی را که می خواست به دست آورد.


آرژانتين به تيم شکست خورده در مسابقه پايانی جام جهانی آلمان درسی از سازمان دفاعی، قدرت تمام کنندگی بر اساس آموزش های تمرين شده و توانايی های تکنيکی آموخت.


در اين راستا شاگردان آلفيو باسيله، مربی تيم ملی آرژانتين، کم ترين فرصتی را برای در دست گرفتن «کنترل» مسابقه از دست نداد.


هنوز ۱۵ دقيقه از بازی سپری نشده بود که خاوير ساويولا يک کار تيمی عالی را کامل و با ضربه ای تعيين کننده توپ را وارد دروازه تيم ملی فرانسه کرد.


فرانسه در مقابل آرژانتين، حرف عمده ای برای گفتن نداشت.

پس از برتری يافتن بر تيم قهرمان جام جهانی ۱۹۹۸، تيم «آلبی سه لسته» (عنوان تيم ملی آرژانتين ) به حرکت دادن توپ در زمين ادامه داد و صبر کرد تا فرانسوی ها به نيمه آنان بيايند.


در چند موقعيت، که ميزبانان تهديد کننده به نظر آمدند، دفاع آرژانتين به فرماندهی آگاهانه گابری يل ميليتو هر خطری را دفع کرد.


«له بلو» ( آبی ها، عنوان بازيکنان تيم ملی فرانسه) بيشتر وقت نيمه دوم را در نيمه حريف ميزبان گذراندند اما حتی رهبری نيکولا آنلکا به جای داويد تره زه گه نيز به نظر آمد در اين شب کارگر نيست و شکست در کارنامه فرانسه بايد ثبت شود!


اين نکته حتی در پانزده دقيقه آخر هم که پاره ای از پاهای آرژانتينی ها لحظه ای لرزان می نمود، باز مشهود بود.


در واقع، مردان آمريکای جنوبی چنان راحت می نمودند که روبرتو آبوندانزيه ری، دروازه بان تيم ملی آرژانتين، عملا در اين شب هيچ حرکت نجات بخشی نداشت و دفاع آرژانتين هر خطری را پيش از رسيدن به او بی اثر می کرد.


و هرگاه نيز فرانسوی ها حرکتی را آغاز می کردند که به نظر می توانست به گل منجر شود، گويی مهاجمان فرانسوی شم گلزنی خود را در رختکن جا گذاشته اند!


تيره بختان انگليسی در اولد ترافورد


در ورزشگاه اولد ترافورد همين تيره بختی فرانسوی برای ميزبانان انگليسی بود، جايی که لوييس آراگونس، مربی تيم ملی اسپانيا جشن پيروزی يک بر صفر بر تيم ملی انگليس را رهبری کرد.


اين يک پيروزی نويد بخش برای «ايبری»های اسپانيايی در رقابت های آينده راهيابی به مرحله پايانی جام قهرمانی اروپا بود.


اين نخستين پيروزی تيم ملی اسپانيا در خاک انگليس در ۲۶ سال گذشته به شمار می رود و آنها اين برد تاريخی را مديون ضربه تماشايی آندرس اينيه ستا، برگ برنده تيم بارسلونا بودند که در پی يک ارسال عالی از سوی داويد وی يا، بدل به گل پيروزی اسپانيا شد.


پيروزی تيم ملی اسپانيا در خاک انگليس پس از ۲۶ سال رخ داد. آنها اين برد تاريخی را مديون ضربه تماشايی آندرس اينيه ستا، برگ برنده تيم بارسلونا بودند.

تيم آراگونس با يک بازی محکم و نمايشی از فهم متقابل عالی، از پنج بازيکن تيم والنسيا بهره می برد و حتی يک بار تحت تاثير تيم ملی انگليس قرار نگرفت.


انگليس در اين مسابقه به تلخی غيبت وين رونی مصدوم را در خط حمله خود کاملا احساس کرد.


پيتر کراچ و فرنک لمپارد هردو چند موقعيت گل برای ميزبان داشتند، اما در پايان مسابقه «لا فوريا روخا» ( اسپانيايی ها) پيروز با ارزش اين مسابقه بود و نتايج ضعيف خود در ماه های اخير را کاملا به فراموشی سپرد.


گلزنی آلمان بدون کلوزه


تيم ملی آلمان به نوبه خود توانست در پيروزی سه بر يک بر تيم ملی سوييس غيبت ميروسلاو کلوزه را کمرنگ نشان دهد.


در اين مسابقه آلمانی ها مهاجمان گلزن ديگری را عرضه کردند. کوين کورانی، بازيکن برزيلی تبار، در بازگشت به تيم ملی شايد بيش از سايرين خشنود بود که به همراه ماريو گومز و تورستين فرينگز در اين مسابقه گل زد.


در هلند تيم جوان مارکو فان باستن با گل های رايان بابل، وسلی اسنايدر، يوريس ماتايسن و رافائل فان در فارت ( پنالتی) چهار بر يک تيم ملی روسيه به رهبری خوس هيدينگ هلندی را شکست داد.


در سان مارينو که تنها بازی رسمی در راه يورو ۲۰۰۸ انجام شد، تيم ملی جمهوری ايرلند در سايه گل دقيقه ۹۴ ( وقت تلف شده ) توانست آبروی خود را بخرد و با پيروزی دو ير يک از تساوی يک بر يک در برابر تيم کوچک سان مارينو بگريزد.


XS
SM
MD
LG