لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۰۶

نايب قهرمانی ايران در جام جهانی کشتی


پيروزی در مسابقه با آمريکا باعث شد تا بخت راهيابی ايران به مسابقه پايانی بسيار زياد شود.
پيروزی در مسابقه با آمريکا باعث شد تا بخت راهيابی ايران به مسابقه پايانی بسيار زياد شود.

تيم ملی کشتی آزاد ايران با پيروزی بر آمريکا و ازبکستان، و شکست پنج بر دو از روسيه، نايب قهرمان پيکارهای جام جهانی کشتی در کراسنويارک روسيه شد.


کشتی گيران ايرانی در مسابقه های جام جهانی ابتدا در مسابقه های گروهی، تيم ملی کشتی آمريکا را شش بر يک و سپس تيم ملی ازبکستان را پنج بر دو شکست دادند تا روز يکشنبه، پنجم فروردين، برای قهرمانی در برابر روسيه قرار گيرند.


پس از روسيه و ايران، تيم‌های ازبکستان و گرجستان به ترتيب سوم و چهارم شدند. ازبکستان در مسابقه گروهی بر آمريکا پيروز شد و در مسابقه برای مقام سوم بر گرجستان غلبه کرد. پيش تر در جام جهانی کشتی فرنگی در آنکارا، ايران به مقام پنجم رسيده بود.


در ديدارهای پايانی جام جهانی کشتی آزاد کراسنويارک، حسن طهماسبی در وزن ۶۶ ‪ ‬کيلوگرم و عليرضا رضايی در وزن ۱۲۰ ‪ ‬کيلوگرم، کشتی گيران پيروز ايران در برابر حريفان روس بودند.


فدراسيون کشتی ايران : روسيه با ناداوری قهرمان شد


سايت فدراسيون کشتی ايران در اطلاعيه ای ادعا کرد که تيم ملی کشتی آزاد روسيه به لطف ميزبانی و ناداوری به مقام قهرمانی دست يافت.



مربيگری تيم ايران با عليرضا حيدری، کشتی گير صاحب نام ايران بود که برای نخستين بار در جايگاه مربی گری تيم ايران را رهبری می کرد؛ حيدری هنوز به عنوان کشتی گير با تشک کشتی وداع نگفته است.

به نوشته اين سايت، در ديدار پايانی اين مسابقات و در وزن ‪ ۵۵ ‬کيلوگرم، مهدی حاجيان‪ سه ‬بر يک مغلوب حريفی از روسيه شد، که قهرمان جوانان جهان در سال گذشته بود.


در وزن ‪ ۶۰ ‬کيلوگرم، مهدی تقوی دو ‪ ‬بر صفر نتيجه را به منيروف واگذار کرد و حسن طهماسبی در وزن ‪ ۶۶ ‬کيلوگرم در مجموع با نتيجه پنج بر سه در ‬مقابل حريف روس خود به پيروزی رسيد.


هادی حبيبی در وزن۷۴ ‪ کيلوگرم با ضربه فنی شکست را پذيرفت ، اما در وزن ‪ ۸۴ ‬کيلوگرم رضا يزدانی در مقابل يک کشتی گير گمنام روسی نتيجه را ۱۲ ‪ بر يک واگذار کرد تا با توجه به موقعيتش اين شکست، شگفتی جام لقب بگيرد.


در وزن ‪ ۹۶ ‬کيلو گرم امير عباس گنجی شش ‬بر يک نتيجه را به گاتسالوف واگذار کرد و عليرضا رضايی در وزن ‪ ۱۲۰ ‬کيلوگرم بر حريف قدرتمند روسی خود، شيماروف، دو بر يک پيروز شد.


پيروزی در مسابقه با آمريکا باعث شد تا بخت راهيابی ايران به مسابقه پايانی بسيار زياد شود. مسابقه ها درهفت وزن انجام شد و در مسابقه نخست با آمريکا، تنها شکست کشتی گيران ايرانی در وزن۵۵ کيلو گرم بود.


نتایج مسابقه کشتی ایران و آمریکا


در مسابقه با ازبکستان، تيم ايران در وزن های ۶۶ کيلو گرم و ۷۴ کيلوگرم شکست خورد ودر تنها تغيير تيم ايران نسبت به مسابقه با آمريکا، حضور هادی حاجيان به جای محمد رضايی در ۵۵ کيلو گرم بود، که او موفق شد در ديدار با آتشيليوف پيروز شد.


سرپرستی تيم آمريکا با کوين جکسون، کشتی گير نامدار پيشين اين کشور بود و مربيگری تيم ايران نيز با عليرضا حيدری، کشتی گير صاحب نام ايران بود که برای نخستين بار در جايگاه مربی گری تيم ايران را رهبری می کرد؛ حيدری هنوز به عنوان کشتی گير با تشک کشتی وداع نگفته است.


در مسابقه دوم با تيم کشتی آزاد ازبکستان، مهدی تقوی، هادی حاجيان ، رضا يزدانی ، عباس امير گنجی و عليرضا رضايی کشتی ‌گيران پيروز تيم ايران بودند.


درگروه نخست تيم های روسيه، اوکراين و گرجستان قرار داشتند که پيروزی بی چون و چرای روسيه با نتيجه هفت بر صفر بر تيم گرجستان، اين تيم را بخت نخست راهيابی به مرحله پايانی قرار داد. روسيه سپس بر اوکراين نيز غلبه کرد.


جام جهانی ۲۰۰۷ برای اولين باربود که در دو رشته آزاد مردان و زنان در يک مکان برگزار شد.

مسابقه های جام جهانی کشتی آزاد ۲۰۰۷ با حضور شش تيم ايران، روسيه، آمريکا، اوکراين، گرجستان و ازبکستان در دو روزبرگزار شد. اين مسابقه ها در دو قسمت مردان و زنان بود و ايران تنها در بخش مردان شرکت کرد.


فدراسيون کشتی روسيه برای قهرمان و برترين های اين جام ۱۵۰ هزار دلار آمريکا جايزه تعيين کرده بود.


به گزارش خبرگزاری دانشجويان، ايسنا، گئورگه بروس، مدير اجرايی فدراسيون کشتی روسيه ضمن اعلام جايزه نقدی راجع به شهر برگزارکننده مسابقه ها اظهار کرد «منطقه کراسنويارسک تجربه زيادی در برگزاری رقابت های کشتی از جمله مسابقه های جهانی، جام ياريگين و قهرمانی روسيه دارد.»


جام جهانی ۲۰۰۷ برای اولين باربود که در دو رشته آزاد مردان و زنان در يک مکان برگزار شد.


XS
SM
MD
LG