لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۵۵

دستکم ۱۹ نفر در اثر حمله انتحاری طالبان در پاکستان جان باختند


محل انفجار در شهر لکی مروت، ایالت خیبر پختونخوا
محل انفجار در شهر لکی مروت، ایالت خیبر پختونخوا
به دنبال حمله انتحاری یک عضو گروه طالبان پاکستان به پاسگاه پلیسی در شمال غرب این کشور در روز دوشنبه، ۱۵ شهریور، تا کنون ۱۹ نفر کشته و دستکم ۳۴ نفر زخمی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این انفجار در اثر اصابت خودروی مملو از مواد منفجره این مهاجم انتحاری به دیوار قرارگاه پلیس شهر لکی مروت، واقع در ایالت خیبر پختونخوا صورت گرفته است و این وسیله نقلیه پیش از اصابت با دیوار پاسگاه، با خودروی حامل دانش‌آموزان نیز برخورد کرده است.

به گفته این خبرگزاری در اثر این حادثه تا کنون ۱۹ نفر جان باخته‌اند که به گفته وزیر اطلاعات ایالت خیبر پختونخوا، ۹ افسر پلیس و ۲ کودک نیز در میان قربانیان بوده‌اند.

وزیر اطلاعات ایالت خیبر پختونخوا همچنین اعلام کرده است که ۳۴ نفر در اثر این حادثه زخمی شده‌اند که ۲۰ نفر از آن‌ها افسر پلیس هستند.
برخی از زخمی شدگان این سانحه در حالی که در فضای خارجی بیمارستان شهر لکی مروت تحت مداوا قرار می‌گیرند
طالبان پاکستان مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته و هشدار داده است که نظامیان ضد طالبان پاکستان، لشکر، از نبرد با گروه طالبان دست بکشند.

سخنگوی طالبان در تماس تلفنی که از نقطه‌ای نامعلوم با خبرگزاری رویترز داشته، اظهار کرده است که در صورت تداوم نزاع‌ها، نظامیان پاکستان هدف حملات انتحاری بعدی طالبان خواهند بود.

یوسف رضا گیلانی، نخست‌وزیر پاکستان پس از این حمله انتحاری، ضمن دیدار با مقامات رسمی ایالت خیبر پختونخوا اعلام کرد که حملات انتحاری اخیر نشان می‌دهند که تروریست‌ها هیچ «آیینی» جز خونریزی و ایجاد هرج و مرج ندارند و علیرغم «موقعیت متزلزلشان»، به شدت به کشتار خود ادامه می‌دهند.

این سومین حمله انتحاری طالبان در پاکستان ظرف یک هفته گذشته است.

پیش از این در تاریخ ۱۰ شهریور ماه، در یک رشته عملیات انتحاری در میان شیعیان در لاهور دستکم ۳۱ نفر جان باختند و بیش از۱۷۰ تن زخمی شدند.

دو روز پس از این حملات و در تاریخ ۱۲ شهریور ماه، بر اثر یک حمله انتحاری به تظاهر کنندگان روز قدس در شهر کویته پاکستان، دست‌کم ۴۳ نفر کشته و بیش از ۸۰ نفر زخمی شدند.

گروه طالبان پاکستان از سال‌ها پیش در تلاش است تا با حملات خود، دولت پاکستان را که از حمایت ایالات متحده برخوردار است به زانو در بیاورد.

همچنین به دنبال حملات انتحاری اخیر، قاری حسین محسود، فرمانده طالبان پاکستان تهدید کرد که گروه وی به زودی حملاتی از این دست را در ایالات متحده و اروپا نیز به اجرا خواهند گذاشت.
XS
SM
MD
LG